معاون حل اختلاف دادگستری ایلام:

۳ پرونده نزاع دسته‌جمعی در سیروان به سازش منجر شد

معاون حل اختلاف دادگستری ایلام گفت: پویش «به احترام امام حسین (ع) می‌بخشم» منجر به صلح و سازش در ۳ فقره پرونده نزاع دسته جمعی در شهرستان سیروان شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 22 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ جبار سپهری معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام، بیان داشت: با شروع ایام ماه محرم و آغاز پویش «به احترام امام حسین (ع) می‌بخشم» و با تلاش و کوشش اعضای شعبه اول شورای حل اختلاف شهرستان سیروان ۳ فقره پرونده با موضوع نزاع دسته جمعی، که بین بیش از ۹ خانواده در شهرستان سیروان و روستاهای اطراف صورت گرفته بود و منجر به تشکیل پرونده‌های متعددی در شعبات دادگستری آن شهرستان شده بود، به صلح و سازش ختم شد.

وی افزود: در اردیبهشت‌ماه سال جاری در یک درگیری که بین جوانان محله‌ای در شهرستان سیروان و اهالی روستاهای مجاور اتفاق افتاد، تعداد بیش از ۲۶ نفر مجروح شدند و جراحت ۴ نفر از متهمین پرونده نیز وخیم اعلام شد.

 این مقام قضائی، ادامه داد: این پرونده در شعبه ۲ دادگاه سیروان رسیدگی می‌شد که پس از ارجاع به شورای حل اختلاف سیروان با تلاش اعضا و بزرگان شعبه اول شورای حل اختلاف شهرستان سیروان طی ۷ جلسه در شعبه و جلسات متعدد دیگر در منزل شاکیان، موجبات صلح و سازش فراهم شد.

سپهری خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف با ایجاد سازش میان طرفین دعوا، موجب پیشگیری از وقوع اختلافات و دعاوی بیشتر می‌شود که طبیعتاً کاهش پرونده‌های قضائی را نیز به دنبال دارد و وجود اعضای شورای حل اختلاف و همیاران صلح موجب شده که خشونت کمتر گسترش یافته و امکان همزیستی مسالمت‌آمیز برای ساکنان یک منطقه فراهم شود که این تلاش‌ها جای تقدیر و تشکر دارد.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار