نجات کوهنورد مصدوم پس از تلاش ۷ ساعته

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد از نجات کوهنورد مصدوم استان فارس در منطقه آبشار تنگ تامرادی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴ 20 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت : کوهنورد مصدوم از اهالی استان فارس که به منطقه آبشار تنگ تامرادی در شهرستان بویراحمد سفر کرده و از ارتفاعات آنجا سقوط نموده بود پس از هفت ساعت تلاش امدادگران نجات یافت.
کاظم فلاحی دوست افزود: امدادگران برای نجات این کوهنورد ۲۲ ساله در مجموع۱۳۰ کیلومتر مسیر رفت و برگشت را به صورت پیاده و با خودرو سفر کردند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حادثه سقوط کوهنورد یاد شده ساعت۱۲:۱۰ امروز با تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات کشیک ۱۱۲ اطلاع رسانی شد.
فلاحی دوست گفت: بلافاصله تیم امدادی پایگاه امداد و نجات شهرستان بویراحمد به محل حادثه اعزام و پس از عملیات سخت و نفس گیر و با وجود مسیر‌های ناهموار سخت‌گذر، شیب‌های تند و صخره‌های خطرناک موفق به امداد و نجات کوهنورد جوان شدند.
وی خاطرنشان کرد: تثبیت مصدوم حادثه، رهاسازی، انجام اقدام‌های پیش بیمارستانی و انتقال به آمبولانس از مراحل عملیات امداد و نجات در این حادثه بود.
وجود چهار آبشار با ارتفاع ۸ تا ۱۰ متر و حوضچه‌های زیبا و آب و هوای مطبوع تفرجگاه تنگ تامرادی را به یکی از مقاصد گردشگری مهم تابستانی تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار