چتر حمایت بر روی ۲۴۵ هکتار از جنگل های خراسان شمالی

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: مراقبت و نگهداری ۲۴۵ هکتار از جنگل های شهرستان های مانه، سملقان و گرمه خراسان شمالی آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ 20 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا؛ شهرام عسگری اظهارکرد: ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مراقبت و نگهداری جنگل های استاناختصاص یافته است.

وی افزود: بهره برداری صحیح و معقولانه منابع طبیعی نقش مهمی در موفقیت بسیاری از طرح های توسعه ای در سطوح ملی، منطقه ای و محلی دارد و توجه به الزامات حفظ جنگل و منابع طبیعی ضرورتی انکار ناپذیر است.

فرسایش خاک خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی اضافه کرد: میانگین فرسایش خاک در این استان ۱۷.۵ تن در هکتار که ۲.۵ تن بیشتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: استفاده عاقلانه و منطقی از منابع طبیعی در برنامه های توسعه ای و جلوگیری از تخریب و عدم استفاده غیر مسئولانه از این منابع می تواند مسئولان را در دستیابی به اهداف توسعه از جنبه های گوناگون کمک کند.

عسگری به مهمترین چالش هایی که در حفظ و حراست از منابع طبیعی به ویژه جنگل ها وجود دارد اشاره کرد و گفت: نخست باید عوامل تخریب را به طور صحیح شناسایی کرد که تراکم جمعیت، توسعه کشاورزی، آتش سوزی، چرایی بی رویه دام ها، قاچاق چوب، تغییر کاربری اراضی و غیره از جمله آن ها است.

 گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی در این استان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار