در خطبه های نماز جمعه مطرح شد

انتقاد نماینده ولی فقیه از رسم های غلط مراسمات عزا

امام جمعه یاسوج گفت: آتش سوزی‌ها علاوه بر خسارت‌های مالی، بر جانداران و جنگل‌ها نیز آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌شود و باید مردم و مسئولان مراقبت کنند.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷ 20 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در جمع نمازگزاران این شهر به آتش سوزی‌های صورت گرفته در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: آتش سوزی‌ها باعث خسارت‌های مالی و محیطی بر حیوانات، جانداران و جنگل‌ها می‌شود که مردم باید مراقبت لازم را داشته باشند.
آیت‌الله حسینی با بیان اینکه این آتش سوزی‌ها محیط زیست، درختان و گونه‌های جانوری و گیاهی را از بین می‌برد، تأکید کرد: این آتش سوزی گاهی به صورت عمدی و گاهی سهوی بوده که در هر دو حالت مجازات دارد و مسئولان باید مراقبت لازم را در این زمینه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج از تلاش‌هایی که جهت برپایی خیمه‌های عزای امام حسین علیه السلام و محافلی که در این زمینه برگزار شد قدردانی کرد و افزود: این مجالس و محافل حسینی بسیار پرشور و حماسی برگزار شد.
وی فعالیت‌های انجام شده در روستا‌ها و شهر‌ها برای برگزاری مجالس امام حسین علیه السلام را ستود و از زحمات مردم، مداحان، نیرو‌های نظامی و انتظامی، صدا و سیما و سایر افراد دخیل در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه هرچه داریم از برکت سیدالشهدا و ائمه اطهار علیهم السلام است، گفت: توفیق می‌خواهد که انسان در چنین مسیری حرکت کند.
امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنانش، برگزاری سالگرد‌ها، چهلم و استفاده از خواننده‌های مختلف در مراسم‌های عزا را یادآور شد و ادامه داد: صرف هزینه‌های بالا در این زمینه و ایجاد رنج و زحمت برای مردم کار پسندیده‌ای نیست.
وی تأکید کرد: استفاده از خواننده‌هایی که هزینه‌های بالایی هم دریافت می‌کنند فایده‌ای به حال میت ندارد و صاحبان عزا باید از این هزینه‌تراشی دوری کنند.
امام جمعه شهر یاسوج یادآور شد: این کار‌ها که در برخی مراسم‌ها به توزیع غذا اقدام می‌کنند، اشتباه و خلاف فرهنگ اسلامی بوده و می‌گویند تا سه روز نباید در منزل افراد صاحب عزا غذا خورده شود که این مکروه است؛ بلکه دیگران در این مدت باید برای صاحبان عزا غذا بیاورند.

وی افزود: اگر این مراسم ها به صورت خانوادگی باشد مشکلی وجود ندارد، صرف هزینه‌های بالا در این زمینه و ایجاد رنج و زحمت برای مردم کار پسندیده‌ای نیست.

وی اظهار کرد: ما باید کاری برای میت انجام دهیم که در جهت ارتقاء فرهنگی و بر پایه عقل و منطق و شرع باشد.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه برخی ایلات و طوایف حرکت‌های خوبی در این زمینه انجام داده‌اند، ادامه داد: باید از هزینه‌های اضافی، رسم‌های غلط و خلاف عقل و شرع جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار