خرید گندم در خراسان جنوبی از سال گذشته پیشی گرفت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای خرداد امسال تاکنون ۱۸ هزار و ۸۹۱ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده که از مجموع محصول خریداری شده سال قبل بیشتر است.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳ 17 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا؛ میثم پیشدادیان افزود: این مقدار گندم شامل پنج هزار و ۳۲۰ محموله از سه هزار و ۱۷۶ کشاورز خریداری شده‌ و بیشترین گندم متعلق به شهرستان بشرویه است.

وی گفت: از این میزان ۲ هزار و ۴۷۰ تن توسط مراکز خرید ملکی خریداری شده، ۱۶ هزار و ۴۲۱ تن به مراکز خرید مباشر تحویل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۶ مرکز ویژه خرید گندم برای تسهیل در خرید محصول کشاورزان آماده تحویل گرفتن دسترنج گندم‌کاران استان است که از این تعداد ۱۴ مرکز خرید مباشر و ۲ مرکز خرید ملکی از ابتدای خرداد تا نیمه شهریور ماه نسبت به تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اقدام می‌کنند.

وی افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال و گندم دروم ۱۸۰ هزار ریال است که توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شده است.

پیشدادیان گفت: خرید تضمینی گندم امسال از شهرستان نهبندان شروع شد و در سایر شهرستان‌ها در حال انجام است.

وی ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان را تاکنون سه هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: پیگیری و تلاش‌ها برای واریز مطالبات کشاورزان

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار