۷۱۸ گلستانی در تاسوعا و عاشورای حسینی خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۷۱۸ گلستانی در قالب پویش «نذر خون حسینی» با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار این اداره‌کل در استان خون خون را اهدا کردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵ 17 July 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از ایرنا؛ فاطمه محمدی  اظهار کرد: از مجموع این اهدا کنندگان ۱۵۶ نفر اهدا کننده برای اولین بار خون دادند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۸۷ نفر در لیست اهدا کننده خون باسابقه و ۴۳۸ نفر هم در گروه اهدا کننده مستمر خون قرار داشتند.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: از مجموع کل اهدا کنندگان، ۷۰ نفر زن بودند.

محمدی یادآور شد: همچنین ۲۳۹ واحد از خون‌های اهدا شده، توسط اتوبوس سیار خونگیری و تیم‌های سایر مستقر در بقاع متبرکه و محل تردد و تجمع هیات‌ها و دستجات عزاداری مستقر بودند خونگیری شد.

وی اضافه کرد: پویش «نذر اهدا خون»، تا آخر ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون و تعداد خون گیری‌های انجام شده امسال در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۷.۶ و ۸.۹ درصد افزایش داشته است.

محمدی گفت: از مجموع ۱۴ شهرستان گلستان، چهار پایگاه ثابت انتقال خون در گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول فعال است و اتوبوس سیار به صورت چرخشی بر اساس تقاضا برای خون گیری به شهرها و روستاهای استان مراجعه می‌کند.

وی بیان کرد: امسال ۳۱ هزار و ۷۱۹ واحد فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی گلستان و ۲ هزار و ۷۲۳ واحد خون هم به سایر استان‌ها ارسال شد.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: ذخیره خونی استان با افزایش مراجعه مردم برای اهدا به نقطه امن ۹.۶ روز رسید که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار