در پی تعامل پارک علم و فناوری و اداره کل امور مالیاتی

دانش بنیان ها دغدغه مالیاتی نداشته باشند

طبق توافقات طرفین، نماینده اداره کل امور مالیاتی برای ارتباط با پارک و فناوران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و انجام امور مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان و فناور تعیین شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰ 17 July 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از دغدغه‌های شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی همواره مربوط به مسائل مالیاتی بوده است بعضا نوع تعاملات ادارات مالیاتی با مودیان می‌تواند تاثیر مهمی در سیستم اخذ مالیات داشته باشد. گا‌ها نام اداره مالیات برای برخی واحد‌ها همراه با دغدغه، ترس و واکنش منفی است در حالی که سیستم مالیاتی شفاف و کارشناسی شده، از ارکان مالی مدیریت یک جامعه پیشرفته است.
شرکت‌های دانش بنیان از جمله واحد‌های تولیدی فناورانه هستند که در میان واحد‌های تولیدی با توجه به نوپایی نیازمند حمایت‌های ویژه در حوزه‌های مختلف از جمله مباحث مالیاتی هستند که در این زمینه پارک علم و فناوری به عنوان متولی ساماندهی و حمایت، اقداماتی در این راستا انجام می‌دهد.
دانش بنیان ها نیازمند حمایتهای مالیاتی
در همین زمینه نشست هم اندیشی پارک علم و فناوری و اداره کل امور مالیاتی استان به منظور بررسی مسائل و راهکار‌های حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در خصوص معافیت‌های مالیاتی و همچنین تسهیل در اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان در امور مالیاتی برگزار شد.
رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به مسائل شرکت‌های عضو پارک در امور مالیاتی، گفت: با توجه به تاکیدات بر روی تولیدات دانش بنیان و ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان، به نظر می‌رسد نیازمند تعاملات و هم افزایی بین پارک علم و فناوری و اداره کل مالیاتی برای کمک به این واحد‌های تولیدی دانش بنیان هستیم.
دکتر سید نصرالله افتخاری ، افزود : اولین انتظار و درخواست ما تعیین یک نماینده از طرف اداره کل امور مالیاتی برای حضور در پارک علم و فناری و شنیدن نکته نظرات و درخواست‌های شرکت‌های دانش بنیان و احصاء مشکلات ان‌ها به صورت تخصصی و پس از تشکیل جلسه‌ای کارشناسی از طرف شما برای راهنمایی و کمک به این مجموعه دانش بنیان‌ها است.
افتخاری ادامه داد: نکته دیگر اینکه انتظار داریم اگر احیانا مسیر‌های دسترسی خاصی مانند کارگزاری وجود دارد در راستای تسهیل شدن ارتباط این شرکت‌ها با اداره مالیاتی، راهنمایی و همکاری صورت گیرد تا مسیر ارتباط آسانتر باشد.
وی گفت: درخواست دیگر از اداره کل مالیاتی این است که با مشخص کردن یک ممیزی تخصصی برای دانش بنیان‌ها، این شرکت‌ها طرف خود را بشناسند و بدانند که موضوعات و مسائل مالیاتی خود را با چه کسی حل و فصل کنند.
افتخاری ادامه داد: نکته آخر که مورد توجه سازمان‌های نظارتی هم قرار دارد، استفاده از ظرفیت بند ب ماده ۱۱ قانون جهش دانش بنیان است مبنی بر اینکه شرکت‌هایی که بدهی مالیاتی دارند بخشی از این بدهی‌ها را در شرکت‌های فناور و دانش بنیان هزینه کنند مانند استان‌هایی که از این ظرفیت استفاده کردند و موجب رونق در حوزه پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان شده اند.
رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنان خود به جوانی شرکت‌های تولیدی دانش بنیان استان اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که دستگاه‌هایی مانند اداره کل امور مالیاتی، در جهت کمک به این شرکت‌ها و ماندگاری آن‌ها در عرصه تولید و ایجاد اشتغال هر آنچه را که در توان دارند کمک کنند.

شرکت های دانش بنیان دغدغه مالیاتی نداشته باشند
رییس اداره کل امور مالیاتی استان، ضمن اعلام آمادگی این اداره کل در خصوص تعامل همه جانبه با پارک، تصریح کرد که از تمام ظرفیت‌های اداره کل امور مالیاتی استان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تسریع در امور مالیاتی فناوران استفاده خواهد شد، اما این همکاری‌ها مستلزم رعایت برخی نکات مهم و کلیدی است.
میلاد فرخان افزود: شرکت‌های دانش بنیان باید نسبت به تهیه دفاتر، اسناد و مدارک مربوط به شرکت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که نشان دهنده فعالیت اقتصادی آن‌ها باشد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از الزامات تعامل اداره کل امور مالیاتی با شرکت‌های دانش بنیان معرفی واحد‌های تولیدی دانش بنیان از طرف پارک علم و فناوری است که بر اساس این معرفی گواهی می‌شود فلان شرکت زیر نظر پارک و در حوزه دانش بنیان فعالیت می‌کنند.
فرخان با بیان این نکته که برخی تولیدات دانش بنیان‌ها در استان موجب افتخار است، گفت: ما همه تلاش خود را برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان در راستای انجام فعالیت‌های اقتصادی بدون دغدغه در حوزه مالیاتی انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: ما در بحث‌های کارشناسی، جلسات مشترک و برگزاری کلاس‌های آموزشی و تدریس یا مشاوره به شرکت‌ها در هر زمانی که لازم دیده شد از طرف اداره کل امور مالیاتی همکاری کامل انجام خواهد شد.
فرخان در پایان خطاب به رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: همانگونه که شما بیان کردید ما تلاش می‌کنیم که شرکت‌های دانش بنیان دغدغه مالیاتی نداشته باشند و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به گونه‌ای تعامل خواهیم کرد که این شرکت‌ها کمترین مشکلات را هم با حوزه مالیاتی نداشته باشند و در واقع دست ان‌ها را برای موفقیت هر چه بیشتر بگیریم.
لازم به توضیح است در این نشست به همراه روسای اداره کل امور مالیاتی و پارک علم و فناوری، معاونین و مدیران هر دو دستگاه حضور داشته و در موضوعات مختلف مواردی را در تبیین زمینه‌های همکاری و راهکار‌های تسهیل و تسریع در اجرای مسیر‌های حمایتی از فناوران مطرح کردند.
طبق توافقات طرفین، نماینده اداره کل امور مالیاتی برای ارتباط با پارک و فناوران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و انجام امور مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان و فناور تعیین شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار