لزوم تخصصی کردن گروه های جهادی

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد : در حال حاضر قریب به ۷۶۰ گروه جهادی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که این تعداد گروه جهادی نیازمند مدیریت و یکی از راه‌های مدیریت نیز تخصصی کردن خدمات گروه‌های جهادی است.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۹ 11 July 2024

جلسه هماهنگی جهت کیفیت بخشی حرکت‌های جهادی در حوزه‌های تخصصی با حضور سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح، سرهنگ پاسدار حسن رضایی مسئول بسیج سازندگی، حجت الاسلام حرمت کیش مدیریت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی، مهندس روایی مدیریت فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی، سرگرد سعادت صالحی نیا مسئول بسیج دانشجویی استان و مسئولان ادرات بهزیستی، کمیته امداد، نوسازی مدارس و فرماندهان نواحی مختلف بسیج در شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرمانده سپاه فتح استان در این نشست با تقدیر از تعامل ادارات خدمات رسان در جهت کمک به مناطق محروم، هدف از کیفیت بخشی فعالیت‌های جهادی را استفاده از ظرفیت متخصصان در گروه‌های جهادی بیان کرد و افزود: تخصصی کردن فعالیت‌های گروهه‌ای جهادی و در نهایت رتبه بندی آنها کار بسیار ارزشمندی بوده و هدف از آن تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است. 
سردار حمید خرم دل با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۷۶۰ گروه جهادی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، ابراز داشت: این تعداد گروه جهادی نیازمند مدیریت هستند و یکی از راه‌های مدیریت نیز تخصصی کردن خدمات گروه‌های جهادی است.
وی بر لزوم تشکیل قرارگاه منطقه‌ای جهت هدفمند کردن و برنامه زیزی مطلوب برای ارائه خدمات را از نکات ضروری در ساماندهی فعالیت گروه‌های جهادی عنوان کرد و ادامه داد: لازم است که نیازمندی‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط ادارات و گروه‌های بسیجی به این قرارگاه اعلام و سپس از طریق بسیج سازندگی استان به نواحی مختلف منعکس شود تا علاوه بر جلوگیری از ناهماهنگی زمینه تسریع در خدمات دهی نیز فراهم شود.

فرمانده سپاه فتح با اشاره به طرح «پویش برای همدلی» و لزوم تخصصی کردن اقدامات گروه‌های جهادی در سطح استان، گفت: این طرح در زمینه اقدامات ساخت مسکن و تعمیر منازل نیازمندان با تعامل کمیته امداد و بهزیستی انجام خواهد شد و لازم است این دو نهاد خدمات رسان نیاز خود را براساس اولویت افراد مستحق به بسیج سازندگی اعلام کنند.

خرم دل ضمن تقدیر از خدمات ادارات کمیته امداد، بهزیستی و نوسازی مدارس خواستار تعامل بیش از پیش جهت یاری رساندن به مردم محروم مناطق مختلف استان شد.

فرمانده سپاه فتح استان با بیان اینکه انقلاب متعلق به مردم است و دولت‌ها تغییر می‌کنند، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک به دولت‌ها با هر نگاه سیاسی را وظیفه خود می‌داند و مأموریت ذاتی این نهاد انقلابی خدمت به مردم است.
سردار خرم دل از تامین امنیت به عنوان مهمترین وظیفه سپاه یاد کرد و گفت: بعد از تأمین امنیت، خدماترسانی به مردم و مناطق محروم از مهمترین وظایف است ضمن اینکه نگاه سپاه بر محرومیت زدایی است نه گداپروری.
وی احداث کانال‌های آب کشاورزی، تعمیر مسکن نیازمندان و ... را اقدامات امیدبخش توصیف و بر ادامه این خدمات نیز تأکید کرد.
سردار خرم دل توسعه مناطق محروم را نیازمند همکاری مردم دانست و گفت: طرح‌های مهمی همانند «آبخیز تا جالیز» نیازمند همراهی و استفاده از ظرفیت نیرو‌های بومی در مناطق مختلف است.

در ابتدای این نشست نیز مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان بر لزوم تخصصی کردن اقدامات گروه‌های جهادی تأکید کرد و گفت: طرح پویش برای همدلی جهت کمک به ساخت و تعمیر مسکن و تعامل با کمیته امداد و بهزیستی در ایام تابستان در سطح استان برگزار می‌شود و می‌طلبد که گروه‌های جهادی با استفاده از نیرو‌های متخصص در زمینه عمران در اجرای هر چه بهتر این اقدامات همکاری نمایند.
 سرهنگ پاسدار حسن رضایی هدف از تخصصی کردن اقدامات گروه‌های جهادی را استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی عنوان و اضافه کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی قرارداد‌های آبفا و «آبخیز تا جالیز» باید از قالب پیمانکاری خارج و به گروه‌های جهادی تخصصی واگذار شود که این امر مستلزم معرفی حداقل ۴ گروه تخصصی از سوی هر ناحیه به بسیج سازندگی استان است.
وی افزود: مسئول سازندگی در شهرستان باید با محوریت فرمانده ناحیه گروه‌های تخصصی را به بسیج سازندگی استان معرفی و بعد از رتبه بندی به مرکز جهت تأیید نهایی اعلام نمایند.
سرهنگ رضایی تأکید کرد: با توجه به قرارداد دوم آبفا و طرح آبخیز تا جالیز در هر گروه جهادی باید حداقل یک کارشناس عمران عضویت داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به لزوم بهسازی و ساخت کانال‌های آب کشاورزی در مناطق مختلف استان، ابراز داشت: توانمند سازی گروه‌های جهادی در اولویت است لذا هر چه تخصص در گروه‌های جهادی ارتقاء یابد کیفیت نیز بالا خواهد رفت.

حجت الاسلام احمد حرمت کیش، مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه فتح نیز در این نشسست بر لزوم ثبت گروه‌های جهادی در سامانه اطلس جهادی تأکید کرد و گفت: یکی از الزامات معرفی گروه‌های تخصصی، ثبت نام گروه‌های جهادی در سامانه اطلس جهادی است که می‌طلبد مسئولان نواحی مختلف در این امر با جدیت اقدام نمایند.

مدیریت فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه فتح نیز هدف از طرح رتبه بندی گروه‌های جهادی را استفاده بهمینه از توانمندی افراد و کمک به حضور نیرو‌های کارآمد در فعالیت‌های جهادی عنوان کرد و افزود: شبکه سازی اقدامات گروه‌های جهادی و همچنین ارتباط مطلوب بین گروه‌های جهادی و دستگاه‌های خدمات رسان از دیگر اهداف مهم این طرح خواهد بود.
سرهنگ دوم پاسدار روایی لزوم ثبت گروه‌های تخصصی در سامانه اطلس جهادی را داشتن رزومه فعالیت‌های عمرانی عنوان کرد و تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی هدف از رتبه بندی واگذاری طرح‌ها بر اساس رتبه و ظرفیت گروه‌های جهادی است.

گفتنی است در این نشست مسئولان ادارات کمیته امداد، بهزیستی و نوسازی و تجهیز مدارس استان ضمن تقدیر از فعالیت‌های جهادی در مناطق مختلف، آمادگی خود را برای هر گونه تعامل و همکاری با بسیج سازندگی سپاه فتح اعلام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار