جلیلی در جمع عزاداران یاسوجی

روستا به روستا ادامه می دهیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام : در ایام انتخابات حرکتی روستا به روستا و محله به محله و شهر به شهر آغاز شد این حرکت ادامه خواهد داشت و فقط مربوط به انتخابات نیست چرا که کشور متعلق به همه است.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴ 16 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعید جلیلی دوشنبه شب در جمع عزاداران حسینی یاسوج اظهار کرد: جوانان، عشایر و دیگر ظرفیت‌های مادی و معنوی ایران یک جهان فرصت هستند که می‌توان از این سرمایه‌ها برای توسعه و آبادانی کشور بهره برد.

وی با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی عشایرزاده‌ای از یک روستا در کرمان بود که به کابوس دشمنان نظام جمهوری اسلامی شد تاکید کرد: این‌گونه افراد، بالاترین قدرت برای ایران به شمار می‌روند.

سعید جلیلی: همه مردم ایران برای پیشرفت کشور سهیم شوند

عضو تشخیص مصلحت نظام به فشار حداکثری بیگانگان بر رییس جمهور شهید اشاره کرد و افزود: آیت الله رییسی مصداقی از یک مسوول ثابت قدم بود.

جلیلی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی با وجود فشار‌های زیاد، دچار تزلزل نشد و با قدرت، مسیر رسیدن به پیشرفت کشور را با استفاده از توان داخلی طی کرد.

وی بیان کرد: دشمن برای ایجاد فشار بر کشور و ملت ایران ۲۴۰ شبکه ماهواره‌ای به‌راه انداخت تا در دل مردم ایجاد شک و تردید کند و آنان را از ادامه مسیری که شروع کرده‌اند منصرف و منحرف کند، اما همه این نیرنگ‌ها نقش برآب شده است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به‌دلیل روحیه استقامت و شهادت طلبی مردم ایران تاکید داشتند که «این امت از مردم صدر اسلام برتر هستند».

جلیلی با یادآوری این نکته که مردم کهگیلویه وبویراحمد در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی فعالی داشتند طوری که فقط در جزیره مجنون ۸۰ نفر از مردم این استان به شهادت رسیدند تاکید کرد: باور‌های محکم اعتقادی شهروندان این خطه یک سرمایه معنوی است.

جلیلی وجود خانواده‌هایی با چهار فرزند شهید در کهگیلویه وبویراحمد را از افتخارات ایران زمین دانست.

عضو تشخیص مصلحت نظام همچنین گریزی هم به واقعه عاشورا زد و اظهار کرد: عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک جریان است که درس‌های آن در همه دوران باقی خواهند ماند.

وی بیان کرد: شجاعت، بصیرت، وقت شناسی و ثابت قدمی تا پای جان از درس‌های عاشورا برای انسان‌های آزاده است.

سعید جلیلی در ادامه گفت: در مذاکرات هسته‌ای طرف غربی از من پرسید شما مردم سالاری دارید و ما هم دموکراسی داریم چه تفاوتی میان این دو وجود دارد که به آنها گفتم اینجا وقتی مردم رای می‌دهند ۸۰ نفر از بچه‌های یک استان جان خود را تقدیم کشور می‌کنند و همین است که اکنون ۳۶ سال از جنگ می‌گذرد و کسی نمی‌تواند نگاه چپ به ما کند.


وی با توصیه به جوانان برای خواندن کتاب پایی که جا ماند گفت: این کتاب را باید بخوانید باعث افتخار یک ملت است.
جلیلی به خاطراتی از این کتاب و شهدای پد خندق اشاره کرد و گفت: محمد حسین معلم و اهل سرفاریاب است ۵ فرزند دارد دختر ششم او ۵ ماه پس از پدر به دنیا می‌آید، محمد حسین حقجو ۵ فرزند دارد و شهید آخش فقط ۲۰ روز از ازدواج او می‌گذرد و در این کتاب یک به یک این ۸۰ شهید را توصیف می‌کنند این نشانه عظمت یک ملت است همچنین مایه عظمت است که موشک‌های جمهوری اسلامی به سوی رژیم صهیونیستی سرازیر می‌شود و آنها نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.
وی به برخی از فشارهای دشمنان در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: دشمن فقط یک نمونه فشار به کار نبرد بیش از ۲۴۰ ماهواره راه انداخت تا انحراف در مسیر مردم ایجاد کنند اما مردم دچار تردید نشدند و از حرکت خودشان منصرف نگردیدند.
وی با اشاره به سرگذشت حاج قاسم سلیمانی و قدرتی که برای کشور ایجاد کرد گفت: یک فرزند عشایری از قنات ملک کرمان با ریشه عمیق حسینی و دینی تحویل اسلام و کل جهان می‌دهیم فرزند عشایری که خود یک جهان فرصت است فرزند عشایری که رئیس یک قدرت بزرگ جهان در وصف او می‌گوید قاسم سلیمانی کابوسی برای من شده است لذا تک تک فرزندان این کشور قابلیت قاسم سلیمانی شدن را دارند و نباید تردیدی در مسیر حرکتی خود ایجاد کنیم


سعید جلیلی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه نباید این حرکت دچار تزلزل و تردید شود گفت: باید این حرکت را با قدرت ادامه داد.
وی گفت: در ایام انتخابات حرکتی روستا به روستا و محله به محله و شهر به شهر آغاز شد این حرکت ادامه خواهد داشت و فقط مربوط به انتخابات نیست چرا که کشور متعلق به همه است.
جلیلی در ادامه گفت: چه دولت مشغول به کار چه دولت رقیب و چه دولت رفیق همه وظیفه داریم که روند پیشرفت کشور کند نشود و با قدرت حرکت و توسعه کشور ادامه پیدا کند.
وی تاکید کرد: همه باید این مسیر را دنبال کنند فقط هم مختص به دوران انتخابات نیست باید تک به تک این فرصت‌ها را پیگیری کنیم تا کشور شکوفا شود اگر ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم باید هر روستا سلولی برای جهش کشور شود باید این راه پرشور را باید ادامه بدهیم و از سرزنش‌ها و ناملایمات هراسی نداشته باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار