آتش‌نشانی تهران برای اولین بار در تامین ایمنی مراسم یوم العباس زنجان شرکت کرد

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: با توجه به برگزاری مرسم یوم العباس دسته حسینیه اعظم زنجان آتش نشانی تهران برای اولین بار با هفت دستگاه و ۱۴ آتش نشان در تامین ایمنی این مراسم شرکت کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ 14 July 2024

به گزارش «تابناک زنجان»، جلال ملکی روز یکشنبه در جریان بازدید از روند خدمت رسانی آتش نشانی زنجان در مراسم هشتم محرم در جمع خبرنگاران، افزود: طبق هماهنگی های انجام گرفته، آتش نشانان استان تهران به همراه هفت دستگاه خودروی سبک و سنگین از روز گذشته در زنجان حضور یافته اند.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی به عمل آمده از محل تجمع عزاداران و مسیرهای منتهی به این مراسم بزرگ، اضافه کرد: همه دسترسی‌ها و امکان سنجی ها در رابطه با وقوع حوادث احتمالی انجام شده است و خوشبختانه هیچ مشکلی به لحاظ امدادرسانی وجود ندارد.

ملکی گفت: همچنین برای وقوع حوادث احتمالی خارج از مراسم عزاداری نیز نیروهای ذخیره پیش بینی شده تا مشکلی به لحاظ امدادرسانی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه از ساعات اولیه صبح امروز نیز بازدیدهای میدانی برای استقرار نیروها آغاز شد، اظهار داشت: با تعامل و هماهنگی آتش نشانی زنجان نیروها و خودروهای در مکان های تعیین شده مستقر شد.

این مسوول با بیان اینکه به علت ابعاد کار و برای اولین بار به درخواست آتش نشانی زنجان، گروهی از آتش نشانی تهران برای همکاری و تامین ایمنی این مراسم در زنجان حضور یافتند، گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی به لحاظ استقرار نیروها و امدادرسانی وجود ندارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر اینکه از شهروندان و عزاداران درخواست می شود در صورت بروز مشکلی، همکاری لازم را با نیروهای آتش نشانی داشته باشند، گفت:در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی، لازم است که مردم ضمن حفظ خونسردی خود با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند یا به آتش‌نشانان مستقر در محل مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: لازم است مردم هنگام حرکت خودروهای امدادی به سرعت مسیر را برای آنان بازگشایی کنند و در صورت نیاز به خروج اضطراری، اولویت را به زنان، کودکان، افراد سالخورده و افراد داری معلولیت بدهند.

این مسوول آتش نشانی در خصوص کمبودهای آتش نشانی نیز گفت: در حال حاضر با توجه به گسترش کلانشهر و بافت های فرسوده، امداد رسانی بهنیه و مطلوب آتش نشانی نیز بیش از گذشته ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود نیرو، تجهیزات آتش نشانی مختص کلانشهرها نیست و به این استان نیز اختصاص دارد، خاطر نشان کرد: با وجود این مشکلات، تلاش شده خدمت رسانی مناسبی در هنگان بروز سوانح و رخدادهای ناگوار انجام گیرد.

ملکی به تعامل خوب آتش نشانی زنجان با سایر بخش ها اشاره کرد و افزود: تجارب بالای این حوزه موجب شده در صورت بروز سانحه امداد رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گیرد.

عزاداری دسته حسینیه اعظم زنجان در روز هشتم محرم موسوم به یوم العباس بزرگترین آیین مذهبی کشور است که هر سال باشکوهتر از قبل برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار