روایت ۱۵ جوانی که کیوان کشت !

آبشار کیوان گچساران یکی از مکان های گردشگری و تفرجگاه های مفرح اما خطرناک در دل گرمای سوزان منطقه لیشتر گچساران است که شمار زیادی از جوانان و نوجوانان سالانه در این آبشار پلکانی غرق و طعم تلخ مرگ را چشده اند؛ روز گذشته هم ۲ جوان ۱۸و ۲۲ساله را به کام مرگ کشاند.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱ 14 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ایرنا نوشت :آبشار کیوان از جاهای دیدنی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر گچساران منطقه لیشتر است که با افزایش و شدت گرمای سوزان و تمایل افراد به تفریح و حضور در طبیعت، این مناطق نیز بهتر شناخته شده و تبدیل به تفرجگاه‌هایی برای مردم بویژه جوانان در فصل تابستان شده است.
آبشار کیوان یک آبشار پلکانی هفت طبقه است که هر طبقه آن یک استخر طبیعی ایجاد می‌کند که قابلیت شنا نیز دارد و هر سال در فصل تابستان شماری از جوانان گچسارانی در گرداب های پایین دست آبشار کیوان غرق می شوند که موجب نگرانی بسیاری از خانواده های گچسارانی شده است.
یکی از جوانان گچسارانی می گوید: دوستانم در سال ۹۳ به آبشار کیوان رفته بود ند که به دلیل غلفت و نداشتن فن شنا در آبگیر عمیق این رودخانه غرق شدند و تفریح آنها و دوستانشان به داغ ماندگاری تبدیل شد.
مرگ ۲ مهندس جوان ( فردین مقیمی و مهرشاد خیری)و یک جوان دهدشتی( روح الله خلیلی) در خرداد و تیرماه ماه ۹۳ ، بنیامین مراد نژاد در مرداد ۹۴ در آبشار کیوان بیانگر تکرار تراژدی غم بار غرق شدن جوانان در این تفرجگاه پرمخاطره است.
این در حالی است که این تفرجگاه مرگ بار عصر روز گذشته(شنبه) ۲ جوان گچسارانی دیگر را به کام مرگ برده است.
به گفته کارشناسان این آبشار تاکنون بیش از ۱۵ جوان گچسارانی را علاوه بر قربانیان دیگر شهرستان‌های مجاور به کام مرگ برده است.
مرگ ۲ جوان گچسارانی در آبشار کیوان
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این حادثه در ساعت ۱۵ و ۱۶ دقیقه روز گذشته (شنبه) رخ داد و ۲ جوان ۱۸ و ۲۲ ساله گچسارانی جان خود را از دست دادند.
محمدامین نیکویی نژاد بیان کرد: پس از دریافت خبری مبنی بر غرق شدن ۲ نفر در آبشارکیوان، آمبولانس اورژانس۱۱۵ و نیروهای آتش نشانی برای جست‌ و جو و نجات مفقودین به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان کرد: جسد یکی‌ از ۲ جوان غرق‌ شده از سوی اهالی روستا پیدا شد و تیم‌های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی و اورژانس پس از ساعت ها تلاش جسد جوان دیگر را پیدا کرد.
جسد دومین فرد غرق شده در آبشار کیوان گچساران پیدا شد
رئیس سازمان آتش نشانی گچساران از کشف جسد فرد غرق شده در آبشار کیوان واقع در روستای هفت چشمه لیشتر خبر داد.
عقیل طیبی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از دریافت خبری مبنی بر غرق شدن ۲ نفر در آبشار کیوان غواصان و نیروهای آتش نشانی دوگنبدان برای جست‌ و جو و نجات مفقودین به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: جسد یکی‌ از ۲ جوان غرق‌ شده از سوی اهالی روستا پیدا شده است.
رئیس سازمان آتش نشانی گچساران تصریح کرد: جسد فرد دوم پس از تلاش غواصان شهرداری دوگنبدان پس از سه ساعت پیدا شد.
امام جمعه، مسئولان نباید از وقع حوادث در آبشار کیوان غفلت کنند
امام جمعه گچساران با اشاره به لزوم ساماندهی بستر رودخانه پایین دست آبشار کیوان گفت: غرق شدن جوانان در برکه های سنگلاخی مخوف آب آبشار کیوان در حالی است که با کمترین هزینه می توان مانع از وقوع این حوادث تلخ شد.
حجت‌الاسلام‌ سید عنایت هاشمی منش به بازتاب مرگ ۲ جوان در روز گذشته اشاره کرد و افزود: نبود استخر ، امکانات فرهنگی و تفریحی در این شهر گرمسیری در وقوع این حوادث بی تاثیر نیست.
وی ابراز کرد: مسئولان نباید از وقوع این حوادث غفلت کنند تا جوانان دیگری در مکان گردشگری رودخانه کیوان غرق شوند.
هاشمی منش افزود: ایمن سازی بستر رودخانه با استفاده از ماشین آلات سنگین می توانند تا حدودی جلوی این حوادث را بگیرد.
ساماندهی آبشار کیوان نیازمند جذب اعتبارات است
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: آبشار کیوان یکی از مناطق گردشگری طبیعی همانند دیگر مناطق گردشگری این شهرستان است که ساماندهی آن نیازمند اعتبارات است.
رحیم خردمند بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبار و همکاری متولیان امر این اداره اقدام به ساماندهی این مکان گردشگری و ایمن سازی گرداب های پایین دست این آبشار خواهد شد.
آبشار کیوان در ۳۵ کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار