اجتماع بزرگ هیئت‌های عزاداری یزد حسینیه ایران

یزد از دیرباز به حسینیه ایران شناخته می‌شود و همانند سال‌های گذشته، همزمان با هفتمین روز از ماه محرم، اجتماع بزرگ هیئت‌های عزاداری یزد حسینیه ایران در میدان امیرچقماق برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ 14 July 2024

به گزارش «تابناک یزد»، مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی یزد همزمان با هفتمین روز از ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در میدان امیرچقماق یزد برگزار شد.

در این مراسم هیئت‌های عزاداری با حضور در مراسم به عزاداری و سوگواری پرداخته و ارادت و عشق خود به خاندان عصمت و طهارت و به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش را نشان دادند.

در حاشیه این مراسم و در خیابان‌های منتهی به این میدان، برخی از هیئت‌های عزاداری اقدام به برپایی موکب‌هایی برای پذیرایی از عزاداران کردند و با شربت، آب خنک، دوغ به استقبال مردم می‌رفتند.

سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد، بر اهمیت حفظ و حراست از میراث ناملموس آیین‌های عزاداری محرم یزد تأکید کرد و اظهار داشت: همان‌طور که بر حفظ میراث ملموس یزد تاکید داریم، باید از میراث ناملموس یزدی‌ها نیز حفاظت شود.

وی افزود: یزد به دلیل قدمت 500 ساله و گستردگی عزاداری‌های روضه در تمام ایام سال و سبک خاص عزاداری یزدی‌ها، به حسینیه ایران نام‌گذاری شده است.

وی همچنین به وجود بیش از هزار حسینیه در استان یزد اشاره کرد و این ویژگی‌ها را از عوامل اصلی تبدیل یزد به حسینیه ایران دانست.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» با بیان اینکه مراسم‌های عزاداری در یزد ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قابل‌توجهی دارند، گفت: این مراسم‌ها شعور و فرهنگ دینی یزدی‌ها را نشان می‌دهد؛ تفکر حسینیه ایران باید در استان حکمفرما شود و نه تنها به عنوان یک شعار مطرح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار