راه اندازی بیمارستان سرطان یزد تا ۳ سال آینده

مدیر درمان تامین اجتماعی یزد از راه اندازی بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سرطان یزد در مقابل پارک کوهستان تا سه سال آینده خبر داد که فاز اول آن تکمیل شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳ 13 July 2024

به گزارش «تابناک یزد»، حامد هاتفی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از تکمیل فاز اول بیمارستان سرطان یزد با ظرفیت ۱۵۰ تخت خبر داد و افزود: این بیمارستان در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول تمام شده و فاز دوم نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است و پس از تکمیل ارائه دهنده خدمات رایگان به بیمارسان سرطانی خواهد بود.

وی ادامه داد: این بیمارستان در مقابل پارک کوهستان یزد در حال ساخت است. که فاز اول آن با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تحویل شده و مراحل ساخت در فازهای بعدی نیز در حال پیگیری است.

وی با تاکید به حمایت از بیماران سرطانی از سوی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر نیز خدمات درمانی بیماران سرطانی به صورت غیرمستقیم بر اساس قرارداد سازمان با مراکز درمانی غیر ملکی تأمین اجتماعی اعم از بیمارستان‌های دانشگاهی، دولتی و خصوصی ارائه می‌شود به طوری که ۹۰ درصد هزینه در مراکز درمانی دانشگاهی و دولتی و ۳۰ درصد از هزینه مراکز سرپایی از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی یزد درباره مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان با بیان اینکه ۹ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان یزد دارای مراکز درمانی تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: هم اکنون بیمارستان شهدای کارگر در مرکز استان در حال خدمات رسانی است و در تمام شهرستان‌ها به جز دو شهرستان تازه تأسیس زارچ و مروست، بر اساس جمعیت درمانگاه عمومی یا تخصصی دایر است.

وی اعلام کرد: مراکز ملکی و بیمارستانی تأمین اجتماعی استان یزد محدود و تنها یک مورد یعنی بیمارستان شهدای کارگر است، لذا در شهرستان‌های تابعه یزد که از مزایای این مرکز درمانی بی بهره بودند که طی دولت سیزدهم مقرر شد با انعقاد قراردادی با دانشگاه علوم پزشکی، بیماران مراجعه کننده به مراکز دولتی در شهرستان‌ها نیز از خدمات رایگان تأمین اجتماعی در راستای عدالت در این حوزه به صورت رایگان برخوردار شوند.

هاتفی از جمله این اقدامات احیای عملیات ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی بیماران سرطانی، ساخت پلی کلینیک تخصصی شهرستان مهریز، ساخت درمانگاه در شهرستان خاتم و ایجاد درمانگاه مجاور بیمارستان شهدای کارگر را نام برد و افزود: در سال گذشته تنها در بیمارستان شهدای کارگر یزد تعداد ۲۵ هزار نفر بستری، بیش از ۱۳ هزار عمل جراحی انجام و افزون بر بیش از ۱۲ میلیون بسته خدماتی به مراجعین این بیمارستان ارائه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی یزد درباره خدمات درمانی سازمان در استان یزد نیز اظهار کرد: ۱۴۰۰ مرکز در استان یزد از درمان غیرمستقیم تأمین اجتماعی برخوردارند و در حوزه درمان غیرمستقیم، بخشی از هزینه را تأمین اجتماعی و مابقی را بیماران پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه درمان غیرمستقیم نیز خدمات درمانی ناباروری تحت پوشش کامل تأمین اجتماعی قرار گرفت به طوری که سال گذشته، ۲۸ میلیارد تومان هزینه‌های این حوزه در استان پرداخت شد و در بخش درمان غیرمستقیم، ۱۰۷ بیماری خاص تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفت و هزینه‌های سنگین این حوزه از دوش بیماران و خانواده‌هایشان برداشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار