شعله های آتش در سیوک

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: شعله‌های آتش منطقه حفاظت‌شده «سیوک» بویراحمد که دیشب مهار شده بود صبح امروز مجدد فوران کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵ 13 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «اسلام جاودان خرد» گفت: آتشی که از ظهر روز جمعه ۲۲ تیرماه ۴۰۳ در این منطقه شعله ور شده بود با همکاری مردم طبیعت دوست این بخش، تشکل های زیست محیطی مردم نهاد، فرماندار بویراحمد، امام جمعه بخشداری و کلانتری چیتاب، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بسیج و شهروندان "چیتاب" و روستاهای "محمد آباد" و "جوزار" در بامداد دیروز مهار شده بود و مامورین مشغول پایش بودند اما  متاسفانه صبح امروز به علت وزش باد در بخش از این منطقه مجدد شعله ور شده است .

وی ضمن تشکر از همراهی مردم و مسئولان اظهارکرد: هم اکنون تیم هایی از محیط زیست در منطقه حضور دارند و مشغول اطفاء حریق‌اند  اما  در حال حاضر نیروی انسانی مجرب ضروری ترین نیاز اکنون منطقه است و دست نیاز و یاری خود را بسوی هر شهروند طبیعت دوستی که می تواند کمک بکند دراز می کنیم.

محسنی فر، بخشدار کبگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت:  یک مورد آتش سوزی ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز جمعه شروع شده بود با تلاش نیروها مهار شد و ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه  مجددا شعله ور شده است.
وی با بیان اینکه آتش در چهار نقطه این منطقه حفاظت شده در حال گسترش است، افزود: منطقه سخت گذر و صعب العبور است و پوشش جنگلی و مرتعی دارد که به ترتیب پوشش جنگلی بلوط، ارزن، گون و بنه است.
محسنی فر اظهارکرد: میزان خسارات وارده هنوز مشخص نیست، همچنین علت این آتش سوزی مشخص نیست اما احتمالا عامل انسانی است.

منوچهر بادام فیروز، رئیس اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: نیروهای مختلف مردمی، روستاهای اطراف، بسیج، محیط زیست، منابع طبیعی و جهادکشاورزی در حال اعزام به منطقه جهت کمک به مهار آتش هستند.
بادام فیروز با بیان اینکه پوشش این منطقه بیشتر مرتعی است و درختان منطقه تنومند هستند که کمتر سوخته شدند، اظهارکرد: طبق برآورد اولیه تاکنون حدود ۱۰ هکتار جنگل و مرتع دچار خسارت شده اند.

 منطقه حفاظت شده «سیوک» بخش کبگیان شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۲ هزار هکتار وسعت فاقد محیطبان و پاسگاه محیط بانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار