موضوع روز رسانه های استان

ابهام در قرارداد مزایده بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری یاسوج به کجا رسید ؟

نکته دیگری که مطرح می‌شود احتمال تغییر در شرایط برخی بند‌های مزایده است که به نظر می‌رسد ورود جدی‌تر اعضای شورا برای پاسخگویی به مردم و همچنین سازمان بازرسی برای احتمال وجود تخلف در مزایده بسیار ضروری است.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶ 12 July 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شفافیت و انجام امور بر اساس قانون و رعایت حقوق دستگاه دولتی و غیر دولتی و مردم از جمله مواردی است که مطالبه همگانی است اما اینکه تا چه میزان به ان توجه شود ، نکته است که همواره محل بحث و مناقشه بوده است .
گزارش "موضوع روز رسانه‌های استان " تابناک کهگیلویه و بویراحمد، به موضوع ابهام در قرارداد مزایده تلویزیون تبلیغاتی شهرداری یاسوج در برخی رسانه های محلی و فضای مجازی منتشر شده است می‌پردازد.
در رسانه های محلی ، ادعای عدم اجرای قانون در واگذاری یک مزایده در خصوص بیلوردهای تبلیغاتی شهر یاسوج از زبان یکی ازشهروندان  مطرح شده است.
بر اساس این گزارش شهروند یاسوجی ادعا کرد : بنا به آگهی منتشر شده واگذاری بیلوردها و تلویزیون شهری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به مزایده گذاشته شد و در ۷ اردیبهشت سال جاری نیز مشخص شد .
وی خاطرنشان کرد : تا اینجا کار همه چیز قانونی بوده است و طبق قرارداد به  برنده مزایده فرصت یک هفته ای داده می شود که برای تضمین قرارداد مبلغ ۷۵ میلیارد ریال معادل ۷ و نیم میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی تحویل دهد که بنا به تحقیقات انجام شده یقین پیدا شد که برنده مناقصه موفق به دریافت این ضمانت نامه و تحویل آن به شهرداری نشده است .
تماس گیرنده با تاکید بر اینکه همین مورد مهم ترین دلیل برای ابطال قرارداد است اظهار داشت : اینکه چرا شهرداری یاسوج برای اخذ ضمانت نامه هیچ فشاری به برنده مناقصه نیاورده است سوال اول است  و سوال دوم اینجاست که چرا شهرداری علیرغم کوتاهی برنده مزایده ، اجازه فعالیت تبلیغاتی را به وی داده است و چرا خود شهرداری از این فرصت استفاده نکرد که طی این مدت خود بیلبوردها را اجاره دهد؟!
با توجه به این نکته که این خبر در زمان تبلیغات انتخاباتی منتشر شده است ، این شهروند در ادامه ادعا می کند : برنده مناقصه قصد دارد که با توسل به برخی اقدامات در جهت رضایت هواداران یکی از کاندیداها که نزدیک به دولت است از اجرای قانون سر باز زند و حق و حقوق شهرداری و شهروندان یاسوجی را پایمال کند کما اینکه اگر متوجه شده باشید تمامی بیلبوردها و تلویزیون شهری صرفا در اختیار یکی از ۶ کاندید انتخابات ریاست جمهوری قرار داده شده است .
در ادامه رسانه محلی فصل جنوب در تماس  با کیوان آشنا شهردار یاسوج صحت و سقم موارد ادعا شده را جویا می شود که وی بیان کرد : من اکنون در یاسوج نیستم و در جریان جزییات و چگونگی انجام تعهدات برنده مناقصه نیستم اما می دانم ایشان چند قرارداد با شهرداری دارد اما اینکه آیا ضمانت نامه را تحویل داده است یا خیر بی اطلاع هستم .
آشنا گفت : به هرحال شهروندان عزیز در جریان هستند که خدمت به مردم با اجرای عدالت و قانون مداری اولویت من است و اتفاقا قانون خط قرمز بنده است که چنانچه مشخص شود در خصوص این قرارداد کوتاهی شکل گرفته باشد بدون درنگ در راستای اجرای قانون اقدام خواهم کرد .
وی افزود : در خصوص تبلیغات انتخابات برای یکی از کاندیداها لازم است که بگویم برای شخص بنده نامزدها تفاوت ندارند و هواداران هر ستادی با پرداخت هزینه می توانند از بیلبوردها استفاده کنند .
حال با استناد به این دو بند از شرایط مزایده و دیگر موارد ، آیا شهرداری یاسوج موارد قانونی را در قرارداد بیلبوردهای تبلیغاتی رعایت کرده است ؟ 
این سئوالی است که تابناک کهگیلویه و بویراحمد از هدایت امیری عضو شورای شهر یاسوج پرسید و وی در پاسخ ضمن بیان این نکته که موضوع قرارداد بیلبوردهای تبلیغاتی را از رسانه ها شنیده است گفت : با توجه به انتشار این موضوع ، مورد ادعا شده را مورد مطالبه قرار داده و خواستار پاسخ شفاف شهردار برای تنویر افکار عمومی شده ام .
امیری ادامه داد : اینگونه موضوعات چیزی نیست که بدون شفافیت از کنار آن بگذریم و انتظار این است که دیگر اعضای شورا هم نسبت به تعیین صحت موضوع پیگیر باشند .
عضو شورای شهر به مطالبه مطرح شده در رسانه ها اشاره کرد و افزود : آنچه که مطرح شده مربوط به عدم اجرای بندهای مزایده است و لازم است در این زمینه شفاف سازی شود .

و اما نکته دیگری که مطرح می شود احتمال تغییر در شرایط برخی بندهای مزایده است که به نظر می رسد ورود جدی تر اعضای شورا برای پاسخگویی به مردم و همچنین سازمان بازرسی برای احتمال وجود تخلف در مزایده بسیار ضروری است .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار