گزارش اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد

خائیز پس از تلاش های گسترده خاموش شد

لحظاتی پیش مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اطفا حریق کوه خائیز خبر داد .
کد خبر: ۱۱۷۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴ 12 July 2024

علیرضا نیکروز دقایقی پیش در گفتگویی کوتاه با تابناک کهگیلویه و بویراحمد از اطفا حریق گسترده کوه خائیز خبر داد و افزود : با تلاش های بسیار صورت گرفته نیروهای متعدد عمل کننده ، خوشبختانه آتش مهار شد .
نیکروز که در ارتفاعات کوه خائیز حضور دارد در گفتگوی تلفنی خود با تابناک ادامه داد : گستردگی مناطق دچار حریق به گونه ای است که اکنون و پس از اطفا به شدت نیازمند پایش است و همه نیروها فعلا در حال انجام عملیات های مراقبتی برای جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش هستند .
وی گفت : وضعیت آب و هوایی منطقه به ویژه دمای بالا و وزش باد شدید در طی چند روز گذشته در حالی که امیدوار به خاموش کردن آتش بودیم اما به ناگاه موجب شعله ور شدن مجدد در نقطه ای دیگر می شد ولی در حال حاضر آتش خاموش شده و امیدواریم با تلاش های نیروها با پایشی که در حال انجام است مانع شعله ور شدن آتش شویم .
نیکروز ادامه داد : خسارت به منابع طبیعی و درختان گسترده است و برای برآورد دقیق نیازمند بررسی دقیق هستیم اما این اطمینان را می دهیم که تا مدیریت کامل بحران در ارتفاعات حضور داشته باشیم و علی رغم خستگی ، سختی ها و مصدومیتی که برای خود و برخی نیروهای عمل کننده بوجود آمده ، تا کنترل نهایی و مطمئن آتش در محل حضور فعال داشته باشیم .

وی گفت : وضعیت امکانات اطفا حریق مطلقا متناسب با حجم آتش نیست اما انگیزه و تلاش نیروهای عمل کننده مهمترین داشته ما در مقابله با این آتش گسترده آن هم در ارتفاعات صعب العبور بوده است .

تکمیلی / اعلام پایان عملیات 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهار کامل آتش در کوه خائیز پایان عملیات در این منطقه را اعلام کرد.
 
سید علی احمدزاده در بازدید میدانی از منطقه حفاظت شده خائیز از مهار کامل آتش خبر داد و گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه نیروهای حاضر در منطقه نتیجه داد و آتش خائیز قبل از اذان صبح به طور کامل مهار شد.
 
استاندار با بیان اینکه پایش منطقه تا عصر امروز ادامه دارد، افزود: نیروهای مردمی، نیروهای هلال احمر و منابع طبیعی، محیط زیست، ستاد مدیریت بحران، بسیج و تیپ ۴۸ فتح در منطقه حضور دارند و توانستند آتش را مهار کنند.
خائیز پس از تلاش های گسترده خاموش شد
وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر مسئولان کشوری گفت: سرپرست ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران پیگیر آخرین وضعیت آتش‌سوزی در خائیز بودند.
 
احمدزاده بیان کرد: وزیر کشور امروز صبح بعد از نماز صبح با ما در تماس بودند و پیگیر آخرین وضعیت خائیز شدند.
 
استاندار با بیان اینکه وزش باد و گستردگی آتش‌سوزی مهار آن را با مشکل مواجه کرده بود، گفت: خوشبختانه آتش به طور کامل مهار شده و پایان عملیات در خائیز را اعلام می‌کنیم.
 
وی در پایان از رسانه‌ها، صدا و سیمای مرکز استان، فرماندار کهگیلویه و امام جمعه دهدشت، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، منابع طبیعی و محیط زیست، مسئولان محلی، استانی و شهرستانی قدردانی کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار