استان سمنان رتبه نخست اشتغال زایی کشور را کسب کرد

استاندار سمنان از کسب رتبه نخست استان در شاخص ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: نرخ بیکاری استان در بهار امسال ۵.۶ درصد اعلام شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷ 11 July 2024

به گزارش «تابناک سمنان»، سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه استان سمنان رتبه اول ایجاد اشتغال را در سه ماهه اول سال جاری به خود اختصاص داد، تاکید کرد: این استان به لحاظ نرخ بیکاری نیز دومین استان کشور محسوب می‌شود.

استان سمنان رتبه نخست اشتغال زایی کشور را کسب کرد

وی با بیان اینکه درصد ایجاد اشتغال کل در استان سمنان ۳۹.۹ درصد اعلام شده است، افزود: نرخ بیکاری نقطه به نقطه استان در بهار ۱۴۰۳ نیز ۵.۶ درصد اعلام شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه طبق اعلام سازمان آمار کشور نرخ بیکاری استان در بهار سال گذشته ۶.۷ درصد بود، گفت: شاهد ایجاد اشتغال و همچنین کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان هستیم.

هاشمی همچنین با بیان اینکه درصد ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان در استان ۵۶.۲۸ درصد بوده است، تاکید کرد: استان سمنان در این شاخص با اختلاف زیاد در کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه درصد ایجاد اشتغال کل ۱۵.۸۲ درصد بوده است، تاکید کرد: طبق اعلام سازمان آمار در بهار امسال درصد ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان ۸.۹ درصد بوده که نشان از عملکرد خوب استان سمنان در این شاخص می‌دهد.

درصد ایجاد اشتغال به معنای شغل ایجاد شده نسبت به بیکاران است برای مثال ایجاد ۵۰۰ شغل برای یک هزار بیکار نشان می‌دهد که ۵۰ درصد ایجاد اشتغال شده است همچنین از بین اشتغال ایجاد شده مشاغل خانگی، روستایی، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و… تفکیک و آمار آنها نیز اعلام می‌شود. در مثال بیان شده اگر از ۵۰۰ شغل، ۲۵۰ مورد برای فارغ‌التحصیلان باشد عملاً ۵۰ درصد از مشاغل ایجاد شده متعلق به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار