هشدارها به نتیجه نرسید/ ادامه روند افزایشی مصرف آب در یزد

افزایش مصرف آب در استان یزد و بویژه مرکز استان که طی ۲ هفته گذشته به دلیل افزایش گرما روند صعودی به خود گرفته بود همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲ 11 July 2024

هشدارهای شرکت آبفا و صدور هفت پیام که چند پیام آن هشدار قرمز بود موجب کاهش مصرف آب در این استان نشد و این در حالی بود که رسانه های ارتباط جمعی هم پای کار آمده بودند تا میزان مصرف را در استان کاهش دهند.

به گزارش «تابناک یزد» به نقل از ایرنا، جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان صبح پنج‌شنبه در این‌باره گفت: از ساعت هفت صبح ۱۴۰۳/۰۴/۱۹ تا هفت صبح ۱۴۰۳/۰۴/۲۰ مقدار مصرف آب طی ۲۴ ساعت گذشته در شهر یزد و روستاهای تابعه ۲۶۹۰۳۲ متر مکعب بوده که نسبت به روز قبل از آن ۱۲۲۲۵ متر مکعب افزایش ‌مصرف آب داشته است .

به گفته وی مقدار تجمعی مصرف آب از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۲۵۰۳۱۰ مترمکعب و مقدار تجمعی سال گذشته ۲۲۷۷۱۸۴۹ متر مکعب بوده است.

دلیل افزایش ناگهانی مصرف آب را نمی توان فقط به حساب گرمای هوا گذاشت زیرا این گرما همه ساله در کویر سوزان یزد وجود داشته و دارد و موضوع تازه ای نیست اما مصرف در سالهای اخیر به این شکل روند صعودی نداشته است.

انتظار این بود که پس از هشدارهای شرکت آبفا و حضور رسانه ها در صحنه، روند مصرف آب سیر نزولی به خود بگیرد که این اتفاق نیفتاد.

مصرف آب در یک هفته گذشته در شهر یزد به گونه ای بوده که موجب افت فشار و بعضا قطع آن در برخی مناطق شد و هر چند خوشبختانه مشکل خاصی نبود و اکنون شرایط آب خوب و رضایت بخش است اما باید مصرف را همچنان مدیریت کنیم.

آب، اصلی ترین عامل حیات بشر و ادامه زندگی است و حتی یک روز بی آب را هم نمی توان تصور کرد و لذا بر ماست که نسبت به مصرف این مایع ارزشمند دقت داشته باشیم و آن را بیهوده هدر ندهیم.

بحث بر سر مصرف نکردن نیست بلکه بحث اصلی بر سر مدیریت مصرف است و لذا بر همه ما تکلیف است که قدر این نعمت بی بدیل خدا را بدانیم و در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

خشکسالی ۲ دهه گذشته، صدمات جبران ناپذیری بر زیرساخت های اقتصادی و کشاورزی استان یزد وارد کرده و اصلی ترین خواسته مردم این استان در حال حاضر تامین پایدار آب است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار