۴هزار شغل در استان سمنان ایجاد شد

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان از ایجاد چهار هزار شغل در این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۶ هزار و ۶۰۰ است.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵ 10 July 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از مهر؛ علی نورانی با اشاره به عملکرد اشتغال زایی دولت در استان سمنان طی ماه‌های گذشته از سال جاری، تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار فرصت شغلی در اقصی نقاط استان سمنان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امسال تعهد اشتغال استان سمنان ۱۶ هزار و ۶۰۰ شغل است، تاکید کرد: در این بازه زمانی که از سال می‌گذرد، شاهد تحقق یک چهارم تعهد استان در زمینه ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی و دولتی هستیم.

سرپرست اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: این اشتغال از سوی دستگاه‌های اجرایی شامل کمیته امداد، بهزیستی، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و … در بخش‌های شهری، روستایی و مشاغل خانگی و… ایجاد شده است.

نورانی با بیان اینکه دامداری، کشاورزی، مشاغل خانگی، مشاغل کوچک روستایی، صنایع دستی، بومگردی و … از جمله رسته‌های مشاغل ایجاد شده در استان طی سال جاری هستند، تاکید کرد: روند ایجاد اشتغال تا تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال استان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از شروط ایجاد اشتغال در زمینه تعهد اشتغال استان سمنان توجه به روستاها است، افزود: در این زمینه باید تاکید کرد که ۴۶ درصد از چهار هزار شغل ایجاد شده در استان طی سال جاری تنها در روستاها و پیرامون مشاغل روستایی شامل دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، مشاغل خانگی روستایی و … بوده است.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان گفت: از چهار هزار شغل ایجاد شده در سال جاری یک هزار و ۸۰۰ فرص شغلی فقط مختص به مشاغل روستایی در سراسر استان بوده که این نشان از نگاه ویژه به اشتغال روستایی و ماندگاری جمعیت روستایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار