۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عایدی برای خراسان‌جنوبی از صدور حکم

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته ۸۷ فقره حکم جایگزین حبس در استان صادر شده و میزان ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این محل برای آبادانی مناطق محروم هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱ 10 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی»، محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی  در این‌باره اظهار کرد: یکی از اقدامات قوه قضائیه احکام جایگزین حبس بوده است.

وی تصریح کرد: جایگزین حبس بدین معنا است که مجازاتی از قبیل حبس که محکوم را در فضایی قرار می‌دهد که از نعمت سرپرستی خانواده خود محروم و آسیب‌های زیادی را در این رهگذر به خانواده وارد می‌کند به جای حبس مجازات‌های جایگزین از نوع جزای نقدی اعمال می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: این اتفاق در همه استان‌ها وجود داشته و در خراسان جنوبی ظهور و بروز بهتری داشته است.

عبدالهی یادآور شد: در سال گذشته ۸۷ فقره حکم جایگزین حبس در استان صادر شده است.

وی بیان کرد: میزان ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این راهگذر با صدور جایگزینی حبس برای عمران و آبادانی مناطق محروم اختصاص یافته و هزینه شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی افزود: آنچه در چهارچوبه جزای نقدی ناشی از جایگزین حبس انجام شده شامل خرید ویلچر برای معلولان، خرید تجهیزات پزشکی برای مناطق محروم و دور افتاده و مرزی، گازرسانی و گازکشی مدارس عشایری، کمک برای خرید لوله آبرسانی برای مردم، خرید لوازم‌التحریر برای دانش آموزان، تهیه ۱۲ سری جهیزیه و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی برای دانش آموزان و مردم مناطق محروم بوده است.

عبدالهی خاطرنشان کرد: با حکم‌های جایگزین حبس نه تنها آسیب‌هایی متوجه خانواده و فرد محکوم نمی‌شود بلکه از محرومیت‌های استان نیز کاسته می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار