گذران اوقات فراغت نوجوانان در اصفهان با رویکرد تربیت بدون توقف

اوقات فراغت به عنوان دلپذیرترین لحظات زندگی تاثیر بسیاری در شکل‌گیری شخصیت و هویت نوجوانان و جوانان در راستای سازندگی جامعه دارد که این مهم در تابستان امسال در اصفهان با رویکرد «تربیت بدون توقف» دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵ 10 July 2024

به گزارش «تابناک اصفهان»، بنا به اعتقاد جامعه شناسان گذران اوقات فراغت، مجموعه فعالیت‌هایی را در بر می‌گیرد که شخص به میل خود، خواه برای استراحت، تفریح، گسترش اطلاعات، مشارکت آزاد اجتماعی و یا بروز خلاقیت و توانایی در زمان فراغت از تحصیل، تعهدات شغلی و اجتماعی بر عهده می‌گیرد.

همچنین اوقات فراغت تضمین‌ کننده سلامت و بهداشت روانی انسان است زیرا اشتغال مستمر و بدون وقفه فکری و عملی موجب خستگی جسمی و ذهنی می‌شود، به گونه‌ای که فرد نشاط و سرزندگی خود را از دست می‌دهد و در مواقعی زمینه را برای بروز بسیاری از اختلالات روانی و کجروی ها موجب می‌شود.

گذران اوقات فراغت در گذشته، به صورت کار و بازی توامان بود ولی در طول تاریخ و تحولات جوامع، به تدریج کار و بازی از همدیگر جدا شدند و گرایش این اوقات به سمت انواع هنرها، گردش و تفریح یا تکمیل فعالیت‌های درسی شد.

گذران اوقات فراغت نوجوانان در اصفهان با رویکرد تربیت بدون توقف

با توجه به نحوه گذران اوقات فراغت در نوجوانان برقراری تعامل بین صدا و سیما و آموزش و پرورش در غنی‌سازی برنامه‌های تلویزیونی بسیار لازم و ضروری است.

اوقات فراغت برای نوجوانان در دوران مدرسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بطوریکه با بهره‌گیری درست از آن بسیاری از فضاهای باز فکری فرصت بروز و ظهور پیدا می‌کند و در شکوفایی استعدادها و همچنین افزایش کیفیت تحصیل تاثیرگذار است.

اجرای برنامه‌های اوقات فراغت با رویکرد مدرسه محوری و تربیت بدون توقف

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با شعار «تربیت بدون توقف» و با رویکرد «مدرسه محوری» در حال اجراست.

مهدی نم‌نبات افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در راستای رشد همه جانبه شخصیت آن‌ها، پاسخ به نیازهای علمی، تربیتی و مهارتی دانش‌آموزان، ارتقا سطح دانش و بینش آن‌ها، تقویت روحیه خودباوری و مسوولیت پذیری، تامین سلامت جسمانی و روانی و استمرار فعالیت‌های تربیتی سال تحصیلی در طول تابستان آغاز شده است.

وی، فعال‌سازی و استفاده حداکثری از مدارس، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد، توجه به برنامه‌های نخبگانی دانش‌آموزان و توجه به فعالیت‌های اجتماعی و گروهی محله محور را از جمله سیاست‌های راهبردی فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان در استان برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس بیش از ۲ هزار پایگاه برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه دانش آموزان در این استان تشکیل شده است.

گذران اوقات فراغت نوجوانان در اصفهان با رویکرد تربیت بدون توقف

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در برنامه‌های تابستانه امسال، گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان پیش‌رو به صورت دانش‌آموز محور طراحی شده تا پاسخگوی نیاز آنها باشد.

نم‌نبات افزود: برگزاری اردوهای یک روزه دانش‌آموزی، اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین و رویداد عمومی و همگانی هفت در هفت از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی با تشریح برنامه هفت در هفت گفت: این برنامه در هفت پنجشنبه تابستان با محوریت جشن عمومی ولایت، جشن عمومی امامت، حجاب و عفاف، آیین های حسینی، شهدای مدافع حرم و پیاده‌روی همگانی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه، آمادگی همکاری با تمام تشکل‌های مردم‌نهاد دارای مجوز را دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار