افزایش نرخ جدید جرائم رانندگی از اواخر تیرماه

رئیس پلیس راهور شهرستان بهمئی از افزایش جریمه‌های رانندگی از اواخر تیرماه خبر داد و گفت: هزینه جرایم رانندگی در کشور بازدارنده نبود و افراد به دلیل مبلغ پایین جریمه‌ها به راحتی دست به تخلف می‌زدند.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹ 09 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سروان مهران رضا پور با بیان اینکه تخلفات به ظاهر کوچک برخی رانندگان سبب بروز حوادث ناگوار رانندگی می‌شد افزود: به همین دلیل سالانه تعداد بالایی از هم استانی هایمان در حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده و یا مصدوم می‌شوند.
 
رئیس پلیس راهور شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه ما با افزایش قیمت جریمه‌های رانندگی به دنبال کاهش حوادث ترافیکی هستیم، بیان کرد: این اتفاق از اواخر تیرماه اجرا خواهد شد.
 
 رضاپور با عنوان اینکه امیدواریم با افزایش جریمه‌های رانندگی شاهد کاهش تصادفات، رفتار‌های پر خطر رانندگان و بدنبال آن تلفات رانندگی باشیم، خاطرنشان کرد: پس از اجرای افزایش قیمت‌ها به صورت ماهانه، میزان حوادث ترافیکی بررسی و با آمار‌های سال گذشته مقایسه می‌شود.
 
رئیس پلیس راهور شهرستان بهمئی عنوان کرد: دولت و پلیس با افزایش جرایم رانندگی به دنبال کسب پول بیشتر نیست بلکه خواستار بازدارنده بودن هزینه تخلفات و در نتیجه کاهش حوادث ترافیکی است، در همین راستا همزمان با افزایش جریمه‌های رانندگی پویش «#نه به تخلف رانندگی # نه به جریمه» در سراسر استان انجام می‌شود.

وی در مورد میزان افزایش قیمت جرایم رانندگی افزود: جریمه متخلفانی که قانون راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند سه تا چهار برابر افزایش داشته و سهم جرائم رانندگی در بخش درآمد‌های کشور به انگیزه درامد زایی نیست بلکه عامل بازدارنده‌ای برای عدم تخلف از سوی رانندگان به شمار می‌آید.
 
رضا پور عنوان کرد: این افزایش جرائم رانندگی برای حفظ سلامت و امنیت مردم بوده و برای رانندگانی که قانون را رعایت کرده و تخلفی مرتکب نمی‌شوند، هیچ چالش خاصی به وجود نمی‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار