خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان برتر کشور در رشته سوارکاری است

رئیس هیات سوارکاری خراسان جنوبی گفت: جایگاه هیات سوارکاری استان در ۲ سال گذشته از رتبه ۳۱ به ۱۰ ارتقا یافت و اکنون جزو ۱۰ استان برتر و فعال کشور در این زمینه هستیم.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴ 09 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا،  امیر رعیت افزود: سوارکاری ورزشی نوپا و رشته ملی مذهبی بوده که در استان ما مانند سراسر کشور طرفداران زیادی دارد.

وی با بیان اینکه سوارکاری در این استان یک رشته نوپا و هزینه‌بر است اظهار کرد: سوارکاری تنها رشته ورزشی است که در آن جنسیت تعریف نشده و ورزش خانوادگی است.

رئیس هیات سوارکاری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲ باشگاه رسمی و مجوز دار در بیرجند و قاین بیان کرد: همچنین مجوز ۱۳ باشگاه در حال اخذ است که نیاز به مدرک مربی‌گری دارند.

وی با بیان اینکه اخذ مدرک مربی‌گری سه تا چهار سال طول می کشد تصریح کرد: اکنون ۳۰ مربی در استان به دنبال اخذ مدرک هستند.

رعیت با بیان اینکه در هر شهرستان بیش از ۵۰ نفر مالک یا سوارکار فعالیت دارند یادآور شد: فعالیت در این رشته ورزشی نیاز به یکسری تجهیزات دارد که باید فراهم شود.

وی تصریح کرد: بنا به درخواست های مکرر و پیگیری های هیات سوارکاری استان برای نخستین بار آزمون ورودی مربیگری درجه سه سوارکاری ۱۶ و ۱۷ تیر ماه با حضور مربی بین المللی حسین فکری به میزبانی باشگاه سوارکاری مارال شهر بیرجند برگزار شد.

رئیس هیات سوارکاری خراسان جنوبی ادامه داد: این دوره آموزشی با حضور ۳۹ شرکت کننده از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شیراز، اصفهان، سمنان، گلستان و استان تهران برگزار شد و نتایج ۲۰ روز دیگر توسط فدراسیون اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: در ۲ سال اخیر هیات سوارکاری استان موفق به برگزاری ۱۶ کلینیک آموزشی شد که ۲۳ روز طول کشیده است.

رعیت افزود: با توجه به نوپا بودن این رشته در استان بیشتر در حوزه آموزش فعال بودیم چون پایه و اساس را بر این مبنا قرار داده ایم.

وی بیان کرد: همچنین در ۲ سال گذشته سه دوره مسابقات اسب سواری در شرق کشور و استعدادیابی سنین نوجوانی به بالا در ۱۳ مدرسه امام حسین (ع) برگزار شد و در سایر مدارس نیز برگزار خواهد شد.

رئیس هیات سوارکاری خراسان جنوبی اظهار کرد: برگزاری مسابقات اسب دوانی، برگزاری هشت کلینیک آموزشی در گرایش‌های سوارکاری و دوره‌های آموزشی مربی‌گری نیز در دستور کار هیات قرار دارد.

وی گفت: خراسان جنوبی مهرماه امسال به مناسبت هفته تربیت بدنی میزبان جشنواره زیبایی اصل اصیل ترکمن در شهرستان طبس خواهد بود که برای برگزاری این جشنواره نیاز به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار داریم و در حال رایزنی برای جذب حامی مالی هستیم.

رعیت یادآور شد: در ۲ سال گذشته ۵۹ عنوان قهرمانی کشور در مسابقات اسب‌دوانی کسب کردیم که ۱۰ مورد مربوط به زیبایی و ۴۹ مورد مربوط به کورس کشوری بود و توانستیم در گروه‌های مختلف لیگ کشوری قهرمانی کسب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار