بیشترین خسارات سیل ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر طبیعی رودخانه ها است

استاندار البرز گفت: تمام کشاورزان و دامداران خسارت دیده از سیل اخیر استان مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد و از آنها حمایت می شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 02 August 2022

بیشترین خسارات سیل ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر طبیعی رودخانه ها است

به گزارش «تابناک البرز» مجتبی عبداللهی پیرو دستور رییس جمهور  مبنی بر تسریع در بازسازی سازه‌های آسیب‌دیده از سیل و همچنین جبران خسارت‌های وارده به مردم، افزود: بسیاری از مناطق استان که عملیات آبخیزداری در آنها صورت گرفته بود خسارات کمتری دیدند از این رو ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی استان باید در این رابطه اهتمام ویژه و لازم را داشته باشند.

استاندار البرز گفت: برای کمک به مردم در روستاهای سیل زده استان تمام دستگاه های اجرایی و گروه های جهادی و مردمی پای کار هستند و تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد، این تلاش ها ادامه دارد.
عبداللهی بیان داشت: ضرورت دارد که مسیر اصلی رودخانه های دائمی و فصلی استان حفاظت و حراست شوند چراکه بیشترین خسارات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر طبیعی رودخانه ها است.
وی افزود: برای کمک به مردم در روستاهای سیل زده استان تمامی دستگاه ها و سازمان های استان و همچنین گروه های جهادی و مردمی پای کار هستند و تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد، این تلاش ها ادامه دارد.
استاندار البرز با ابراز همدردی با مردم خسارت دیده در سیل اخیر، گفت: در کنار مردم هستیم و برای جبران خسارات از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

طی چند روز گذشته بارش باران موسمی در بیشتر استانهای کشور بویژه استان البرز،  سبب سیلاب و خسارات فراوان جانی و مالی شده است.

سیلاب در استان البرز از پنجشنبه شب ششم  مرداد ماه در شهرستان طالقان نیز روستاهای پراچان، خیکان و ناریان در شهرستان طالقان را دربر گرفت.

سیلاب های طالقان خوشبختانه تلفات جانی نداشت و خسارات مالی بیشتر متوجه خودروهای پارک شده در حریم رودخانه و خانه های اطراف آن بوده است.
بر اساس گزارش ها این سیلابها  ابتدا در روستاهای حصیران و مرجان رخ داده و پس از آن  چهار روستای دیگر از جمله مهران و پراچان نیز دربر داشته است.

تخریب ۲ پل ، طغیان رودخانه روستای  کوئین ، حجم بالای گل و لای، سنگ های بزرگ که سبب مسدودی جاده اصلی طالقان شده  از جمله اثرات وقوع سیلاب در شهرستان طالقان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار