۳۸ تبعه غیرمجاز پارسال در واحدهای تولیدی لرستان شناسایی شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۸ تبعه غیر مجاز پارسال در واحدهای تولیدی استان شناسایی و در این راستا ۱۱ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 05 April 2022

به گزارش تابناک لرستان، "علی جهانی" روز سه شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: بر اساس بند "ج" ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۵۰ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی معادل ۶ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۵۰ ریال خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و ۱۹۶ مورد بازرسی و ۸۳ گشت مشترک با نیروی انتظامی از واحدهای کارگری استان در این راستا انجام شده است اظهار داشت: در این بازرسی ها ۳۸ تبعه غیر مجاز در استان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی از کشور اخراج شدند.

جهانی با اشاره به معضل بیکاری در استان خاطر نشان کرد : با توجه به اهمیت استفاده جوانان بومی از فرصت های شغلی، ۲۹ نفر از افراد جویای کار در استان جایگزین اتباع غیرمجاز شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار