خدابخش درجلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح کرد:

تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل یک سانتی متر کاهش یافته است/ جلوی برداشت غیرمجاز بیش از 300 میلیون متر مکعب آب در استان را گرفته ایم/ سرعت کاهش شدید سطح اب دریاچه متوقف شده است

استاندار در این مورد اماری نیز ارائه داد و تصریح کرد که در ماحصل این نطارت ها توانسته ایم جلوی مصرف 51ملیون متر مکعب آب در حوضه در یاچه ارومیه و 256میلیون متر مکعب در سطح استان را را بگیریم.
کد خبر: ۶۶۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 11 October 2018

به گزارش تابناک تبریز، استاندار آذربایجان شرقی امروز در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:ستاد دریاچه ارومیه، یک ستاد ملی است و باید نگاه ملی به این دریاچه داشته باشیم.

خدابخش تصریح کرد:27راهکار در حوزه های مختلف توسط مشاورین و دانشگاه های کشور مطرح شده است که تعدادی از آنها وارد فاز اجرایی شده است.


وی ادامه داد: دانشگاه تبریز به عنوان ناظر و رصد کننده این طرحها بوده و باید این رصدها دقیق مورد بررسی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه: تراز دریاچه، امسال نسبت به سال قبل 1سانتی متر پایین امده است تصریح کرد: قبل از تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه، هر سال نزدیک به 40سانتی متر کاهش داشته است . که خوشبختانه ستاد عملکرد مثبتی داشته است‌.

خدابخش در ادامه تاکید کرد: با وجود افزایش دما ،اقداماتی که انجام شده در جهت افزایش سطح دریاچه ارومیه با موفقیت انجام گرفته و در این مورد چند پروژه با اعتبار 724میلیارد تومان در زمینه احیای دریاچه ارومیه اجرایی شده که مینوان گفت این میزان 41درصد است اعتبارات تحصیص یافته است .

خدابخش ادامه داد:تصفیه فاضلاب شهر تبریز و پساب از پروژه های مهم انجام شده در زمینه احیای دریاچه است .

وی ادامه داد: انتقال از تصفیه خانه تا ارومیه نیز تز طریق لوله انجام میگیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اهمیت نظارت بر مصرف آب بیان کرد: 23اکیپ گشت سازمان آب در این مدت: 367موتور غیر مجاز را جمع اوری، 343استخر غیر مجاز انسداد و 150حلقه چاخ غیر مجاز مسدود کرده اند.

خدابخش ادامه داد:نصب کنتور هوشمنداز یک طرف و تعادل بخشی از طرف دیگر برای احیای دریاچه ارومیه موضوع مهمی است .

استاندار در این مورد اماری نیز ارائه داد و تصریح کرد که در ماحصل این نطارت ها توانسته ایم جلوی مصرف 51ملیون متر مکعب آب در حوضه در یاچه ارومیه و 256میلیون متر مکعب در سطح استان را را بگیریم.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان کرد: بستن چاه های غیر مجاز وظیفه ما بود که کاری بسیار سخت بود.چون بعضی روستاییان زندگی خود را وابسته به ان چاه میدانستند.
وی اضافه کرد :حفاری های غیر مجاز را با دستگاه رصد میکنند پس بایدبه صورت مجموعه منسجم تلاش خود را بکنیم زیرا موضوع دریاچه حیاتی است.

وی در ادامه افزود:سرعت کاهش شدید سطح اب دریاچه متوقف و اصلاح شده ولی این عملکرد نشان از مسیر درست احیای دریاچه ارمیه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار