وی افزود:این اعتبار برای تکمیل راهآهن شیروان-اسفراین-بجنورد-نقاب و جاده ملی بجنورد به جنگل گلستان هزینه میشود.
پرویزی با اشاره به اینکه خراسان شمالی تاکنون از صندوق توسعه ملی به طور مناسب بهره نبرده است، افزود:امسال 300 میلیون دلار برای راهآهن پیشبینیشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز با اشاره به کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی راهآهن اسفراین به بجنورد با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان شمالی، طول خط راهآهن جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان را 210 کیلومتر اعلام کرد.
علیاصغر بدیعی مقدم افزود:این خط آهن دارای سه بخش است که قطعه اسفراین - جوین به طول 25 کیلومتر و با پیشرفت 50 درصدی همچنان در حال انجام است.
بدیعی مقدم گفت:مناقصه یک بخش از این راهآهن نیز از قاسم خان به جوین به طول 33 کیلومتر انجامشده و در حال واگذاری به پیمانکار است.
وی خاطرنشان کرد:در این میان بخشی از این راهآهن از اسفراین به بجنورد به طول 15 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغازشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی طول خط آهن بجنورد به شیروان را 20 کیلومتر و شیروان به بجنورد را 30 کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مناقصه محور بجنورد به اسفراین نیز در حال پیگیری است.
وی یادآور شد: این خط آهن بجنورد را از طریق اسفراین و جوین به راهآهن سراسری متصل میکند.