برخورد با تاکسیرانان روزه خوار

کد خبر: ۵۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 23 June 2015
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج گفت: حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان در تاکسی‌های این شهر، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و به‌طور جدی با آن برخورد می‌شود.
پرویز اسکندری در گفت و گو با ایسنا منطقه البرز با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و بابیان اینکه این روزها فضای شهر آکنده از عطر بندگی و معنویت است، اظهارکرد: به همین منظور شایسته است همگان، حتی افرادی که به هر دلیلی روزه‌دار نیستند، حرمت این ماه مبارک را حفظ کنند.
وی با اشاره به اینکه عذر شرعی ملاک برای تظاهر به روزه‌خواری در منظر عمومی نبوده و این اقدام ممنوع است،‌ افزود: بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی هر کس به‌صورت علنی در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند علاوه بر کیفر عمل به حبس 10 روز تا دو ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود، به همین دلیل افرادی که تظاهر به روزه‌خواری کنند علاوه بر اینکه فعل حرامی انجام داده‌اند، مجرم شناخته می‌شوند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در همین راستا بر اساس وظیفه قانونی خود در زمینه نظارت بر عملکرد تاکسی‌های سطح شهر، با هرگونه هنجارشکنی و روزه‌خواری رانندگان تاکسی در ملأعام برخورد می‌کنیم.
اسکندری  با تاکید بر اینکه مردم البرز و به‌ویژه رانندگان تاکسی این کلان‌شهر همیشه به تدین، ولایتمداری، فرهنگ آراسته هستند، گفت: بازرسان این سازمان در ایام ماه مبارک به‌صورت میدانی ناظر بر تاکسی‌های سطح شهر در دو نوبت‌کاری هستند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج با اشاره به اینکه عملکرد تمام تاکسی‌های سطح شهر توسط این بازرسان کنترل می‌شود، گفت: بازرسان سازمان تاکسیرانی معدود رانندگان خاطی که حرمت‌شکنی کرده‌اند را شناسایی و خودرو آن‌ها را به پارکینگ منتقل می‌کنند.
وی در پایان با بیان اینکه این رانندگان خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، گفت: به ‌تمام شرکت‌های حمل‌ونقل تابعه هشدار داده ‌شده که به رانندگان زیرمجموعه حساسیت این موضوع را یادآوری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار