حجت‌الاسلام عبادی‌زاده: قیام خونین ۱۷ شهریور سرفصلی مهم در مبارزات ملت ایران بود

امام جمعه بندرعباس قیام خونین ۱۷ شهریور را سرفصلی مهم در مبارزات ملت ایران در ابعاد ملی و بین المللی دانست و گفت: این فاجعه بزرگ که در تاریخ انقلاب و میهن اسلامی جمعه خونین نام گرفت، تاثیرات شگرفی در روند پیروزی نهضت اسلامی پدید آورد.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸ 06 September 2024

به گزارش «تابناک هرمزگان»، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بندرعباس اظهار کرد: ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ یکی از روزهای تلخ دوران انقلاب اسلامی است که بسیاری از مردم بی گناه و انقلابی تهران در این روز و به دست سربازان مزدور رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص شهدای یوم الله ۱۷ شهریور ادامه داد: ۱۷ شهریور سند مظلومیت ملت و نشان دهنده خباثت طاغوت است و تبیین ابعاد این قیام خونین از چنان اهمیتی در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار است که باید برای مردم به خصوص نوجوانان و جوانان بازگو شود.
 
امام جمعه بندرعباس برضرورت تلاش همگانی برای رغبت جوانان به ازدواج تاکید کرد و گفت: این ایام کاهش انگیزه های ازدواج موجب افزایش سن ازدواج در جوانان شده است و دولت باید برای حل این مسئله چاره ای اندیشی کند و با شناسایی مسایل و مشکلات پیش روی جوانان موانع و مشکلات پیش روی آنان را مرتفع کند.
 
عبادی زاده اشتغال را یکی از عناصر اصلی افزایش سن ازدواج در جوانان دانست و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسایل کاهش انگیزه ازواج در جوانان، اشتغال است، باید بتوان زمینه های اشتغال جوانان را برای شروع زندگی مشترک ایجاد کرد، جوان تا زمانی که کار نداشته باشد نمی تواند اقدامی برای ازدواج انجام دهد.
 
وی با تاکید بر ضرورت اشتغال بانوان در جامعه امروز گفت: نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند و نمی‌توان آنها را از چرخه توسعه کشور کنار گذاشت، اما باید برای این جمعیت در مشاغل انعطاف پذیر بود و دولت می‌تواند این انعطاف پذیری را برای اشتغال بانوان ایجاد کند.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان حمایت از زنان شاغل داری فرزند و کودک را یکی از موارد انعطاف پذیری در اشتغال بانوان دانست و بیان کرد: می توان برای بانوانی که دارای فرزند و کودک خردسال هستند شرایط ویژه ای در محیط کار در نظر گرفت تا بانوان بتوانند علاوه بر اشتغال به فرزندان خود نیز رسیدگی کنند.
 
وی تصریح کرد: بالا بودن هزینه های زندگی یکی از مسایلی است که موجب کاهش فرزندآوری در جامعه می شود، زندگی امروز به گونه ای پیش می رود که سطح توقع افراد در خانواده نسبت به چند دهه قبل تغییر کرده و تنها پوشاک، خوراک و مسکن نیست که اهمیت دارد، آموزش و تحصیل نیز یکی از واجبات زندگی فرزندان شده که باید بتوان هزینه آن را برای خانواده هایی که دارای چند فرزند هستند کاهش داد.
 
عبادی زاده با بیان اینکه پرداخت یارانه فرزندآوری می تواند مشوق خوبی برای خانواده ها باشد، افزود: یکی دیگر از مشوق های که می تواند خانواده ها را تشویق به فرزند آوری کند افزایش سالیانه حقوق افراد با در نظر گرفتن تعداد فرزندان آنان است.
 
واقعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معروف به «جمعه سیاه» که از آن با عنوان «کشتار ۱۷ شهریور» نیز یاد می‌شود، واقعه‌ای در جریان نا آرامی‌هایی بود که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران انجامید، در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ خورشیدی، تظاهرات مخالفین و انقلابیون در محلات جنوبی، خیابان ژاله (۱۷ شهریور) و میدان ژاله (شهدا) در تهران، منجر به سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط نیروهای نظامی ارتش حکومت طاغوتی پهلوی شد و جمعی زیادی از انقلابیون در تهران در این روز به شهادت رسیدند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار