پیش‌ بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ شهریور

اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز تداوم وزش باد جنوب شرقی در مناطق دریایی و تداوم ناپایداری جوی در برخی نقاط استان پیش بینی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ 04 September 2024
به گزارش «تابناک هرمزگان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز همچنان آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش باد‌های جنوب شرقی، نسبتاً مواج پیش بینی می‌شود. بیشینه سرعت باد بویژه در تنگه هرمز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر می رسد که توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت گیرد. 
 
مجتبی حمزه نژاد افزود: در سواحل و جزایر نیز وقوع گرد و غبار موقتی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا محتمل است. در ساعات بعدازظهر و اوایل شب درارتفاعات استان و برخی نقاط مستعد مرکزی رشد ابر‌های همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود که توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.
 
وی گفت: این شرایط جوی و دریایی در سطح استان تا روز پنجشنبه ۱۵ شهریور، مورد انتظار است و به لحاظ دمایی در این مدت نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار