اعزام بیش از ۹۷۰۰ زائر قزوینی به مرز‌های عراق

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ۱۶ مردادماه تا به امروز بالغ‌بر ۹۷۳۶ زائر قزوینی به مرز‌های کشور عراق راهی شدند و تاکنون ۳۰۹ دستگاه اتوبوس در مسیر رفت به زائران حسینی خدمت ارائه کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ 18 August 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایرنا، جواد حق‌لطفی اظهار کرد: از ۱۶ مردادماه تا به امروز بالغ‌بر ۹۷۳۶ زائر قزوینی به مرز‌های کشور عراق راهی شدند و تاکنون ۳۰۹ دستگاه اتوبوس در مسیر رفت به زائران حسینی خدمت ارائه کرده است.

وی ادامه داد: ۱۹ دستگاه ناوگان ماشین‌آلات راهداری استان قزوین شامل ۸ دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس، ۱۰ دستگاه کامیون مسقف و یک دستگاه لودر از ۲۴ مرداد به پایانه مرزی برکت اعزام و بالغ‌بر ۵۰ تن از کارکنان این اداره کل هم به این منطقه اعزام و کار هدایت و راهنمایی زائران استان قزوین را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: زائران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شرکت‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و یا مراجعه حضوری به محل نمایندگی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه مسافربری سراسر کشور اطلاع دهند.

وی افزود: با توجه به اعزام مرحله‌به‌مرحله زائران به عتبات عالیات در طول ۲۰ روز و متعاقب آن بازگشت یک‌باره آنها در سه روز احتمال کمبود ناوگان و به‌تبع آن تأخیر در بازگشت وجود دارد؛ لذا از شهروندان تقاضا داریم که در بازگشت کمی صبوری داشته باشند و سفر معنوی اربعین مسافرت خود را مدیریت کنند و تاریخ بازگشت را به روز اربعین و پس از آن موکول نکنند.

حق‌لطفی در پایان گفت: از ابتدای شروع طرح پیاده‌روی اربعین، اداره کل راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین به‌منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها، در مسیر‌های حرکت کاروان‌های اربعین نواقص راه‌های استان را از نظر خط‌کشی، چاله پرکنی، روشنایی و نصب تابلو و علائم مورد اهتمام قرار داده و در این خصوص اقدام کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار