یک هزار و ۶۰ معلم در مدارس قزوین جذب شدند

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین از جذب یک هزار و ۶۰ معلم ابتدایی، هنرستان، دبیرستان و حوزه پرورشی برای سال تحصیلی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵ 24 July 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایرنا؛  نقی سیاهکالی مرادی روز چهارشنبه در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: ۲۹۰ آموزگار ابتدایی، ۱۲ معلم کودکان استثنایی، ۴۳۸ معلم در مقطع دبیرستان و هنرستان و ۳۲۰ معلم نیز در حوزه پرورشی و مربی سلامت جذب آموزش و پرورش شدند.

وی با بیان اینکه آمار یاد شده به استثنای فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است، ادامه داد: به منظور بازگشایی مدارس در مهرماه سال جاری یا طرح مهر برنامه ریزی هایی صورت گرفته و کارگروه های مختلفی از جمله تامین و تجهیز، نیروی انسانی و کارگروه نظارت و پرورشی تشکیل شده است.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: مراحل جذب داوطلبان در حوزه ابتدایی و حوزه متوسطه تمام شده و در حوزه پرورشی و ابتدایی نیز فرآیندها در حال اجرا است و تا ۱۵ مرداد ماه مراحل گزینش و مصاحبه ادامه دارد.

این مسوول بیان کرد: امیدواریم تا پایان این ماه نیروها تعیین تکلیف شوند چرا که در سال گذشته مشکلاتی در حضور به موقع معلمان در آغاز سال تحصیلی داشتیم، اما امسال با برنامه ریزی درست و اصولی اول مهرماه تمامی معلمان در سر کلاس های درسی خود حاضر می شوند.

این مسوول به طرح‌های با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت در آموزش و پرورش استان قزوین اشاره کرد و گفت: طرح ۱۲ کلاسه فردوس آبیک و ساختمان فعلی و مجتمع موزه فرهنگی آموزش و وپرورش، ۲۴ سوییت در مینودر و مدرسه خیرساز حاج فتحعلی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم همه آنها را در هفته دولت افتتاح شود.

سیاهکالی مرادی گفت: مرکز ورزشی - رفاهی در جنب ادراه کل آموزش و پرورش استان قرار دارد که مدیریت سازمان برنامه ریزی قول داد تا بودجه ای در اختیار ما قرار دهد که بتوانیم این طرح نیمه تکمیل را برای هفته دولت به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه ساختمان جدید مدرسه پاسداران با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز به زودی به بهره برداری می رسد، یادآور شد: پیشنهاد شد که موزه فرهنگ و آموزش استان که در خیابان انصاری قرار دارد به مدرسه پاسداران منتقل شود چراکه ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به این موزه را دارد.

یک هزار و ۶۰ معلم در مدارس قزوین جذب شدند

بیش از ۲۰ طرح فرهنگی ورزشی برای اول مهر تحویل آموزش و پروش می شود

در ادامه این مراسم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: بیش از ۲۰ طرح فرهنگی - ورزشی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان با زیربنایی ۱۸ هزار متر مربع و ۶۰ کلاس درسی اول مهرماه سال جاری تحویل سازمان آموزش و پرورش می شود.

ابراهیم سعادت فر ادامه داد: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های یاد شده در نظر گرفته شده که معمولا قبل از شهریور تخصیص هایی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد طرح های نوسازی مدارس در مناطق کم برخوردار و ۶۵ درصد از آنها با کمک خیرین انجام می شود، تصریح کرد: میزان مشارکت خیرین در سال های قبل ۳۰ درصد بود، اما طی سه سال اخیر در انجام هر طرح آموزش و پرورش ۷۰ درصد خیرین مشاکرت داشتند که در این رابطه رتبه دوم را در سطح کشور کسب کردیم.

سعادت فر به طرح های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: طرح ۱۲ کلاسه فردوس آبیک به عنوان اولین مدرسه سبز استان است که آماده بهره برداری قرار خواهد گرفت، مدرسه ۶ کلاسه سگزآباد، کانون فرهنگی ضیا آباد، مدرسه شبانه روزی میرداماد و استخر شهید رجایی از جمله طرح هایی هستند که برای یک ماه آینده جمع بندی می شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین خاطرنشان کرد: چالشی برای تحویل این طرح ها نداریم و همکاری های راضی کننده ای با سازمان های خدمات رسان داشتیم که به زودی به بهره برداری می رسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار