۱۴ طرح عمرانی با انتخاب مودیان مالیاتی قزوین تامین اعتبار شدند

مدیرکل امور مالیاتی قزوین با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۷۶۳ مودی استان در قالب فرم تبصره ماده ۱۰۰ در راستای اجرای طرح نشان کردن مالیات مشارکت کردند، گفت: ۱۴ طرح از میان ۳۲ پروژه در حال اجرای منطقه از محل پرداخت مالیات مودیان و با انتخاب آنها به طور کامل تامین اعتبار شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ 06 August 2024
به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایرنا، سید محمود موسوی صانع در خصوص طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها»، اظهار کرد: امسال برای نخستین مرتبه و در راستای مردمی کردن اقتصاد، امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به طرح‌های ملی و استانی توسط مودیان و تکمیل آنها فراهم شد و سازمان امور مالیاتی با این اقدام به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمد‌های مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی پاسخ داده است.
 
وی ادامه داد: براساس این طرح، به صاحبان مشاغل این امکان ارایه شد تا در زمان تایید فرم تبصره ماده ۱۰۰ محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خود را با تخصیص آن به طرح اولویت‌دار ملی و استانی تعیین کنند و به این شکل مشارکت موثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و سایر موارد این چنینی داشته باشند.
 
موسوی صانع در خصوص چگونگی تخصیص منابع به طرح‌های عمرانی، خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی براساس ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند و شرط اساسی در انتخاب آنها نیز این موضوع خواهد بود که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند و با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کرده و به بهره‌برداری برسند.
 
وی ادامه داد: به موجب آیین نامه اجرایی هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مودیان به طرح‌ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رساند و این سازمان نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته به طرح مورد نظر، نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه آنها اقدام می‌کند.
 
موسوی صانع یادآور شد: سایر طرح‌های در حال اجرای استان که هنوز تکمیل منابع نشده اند توسط سازمان برنامه و بودجه، از محل درآمد‌های مالیاتی این بخش تامین بودجه و در نهایت نیز تکمیل خواهند شد.
 
گفتنی است که در استان قزوین بیشترین مشارکت مودیان مربوط به طرح مرکز دیالیز محمدزاده بود و ۲ هزار و ۲۶۰ مودی در جهت تکمیل این طرح با اداره کل امور مالیاتی قزوین مشارکت کردند.
 
مدرسه ۱۲ کلاسه فردوس آبیک، تکمیل مدرسه ۶ کلاسه اوتیسم، استخر شهید رجایی قزوین و احداث سالن ورزشی ثامن الائمه آبیک نیز در مراتب بعدی مشارکت مودیان استان قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار