تقویت تجهیزات پزشکی قزوین با ۲۵۵ میلیارد ریال اعتبار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تقویت زیرساخت‌های درمانی و تجهیزات پزشکی یکی از مهمترین اقدامات این دانشگاه برای تحول در حوزه سلامت است و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶ 31 July 2024
به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ دکتر عبدالله کشاورز ضمن اشاره به مصوبات کمیته راه‌اندازی ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی، اظهار کرد: بخشی از تجهیزات پزشکی این مرکز که نیاز به پیاده سازی الزامات قبل از نصب داشتند، با مساعدت معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین تهیه شد و مشخصات و مسایل فنی مورد نیاز به منظور بهره‌برداری، به مشاور طرح ابلاغ شد.
 
وی، هزینه خرید این تجهیزات را حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تجهیزات یاد شده شامل اتوکلاو، ماشین‌های شستشو، اکسیژن ساز و پمپ‌های وکیومی بودند.
 
کشاورز خاطرنشان کرد: این در حالی است که به منظور بهبود استاندارد‌های تجهیزات پزشکی اتاق عمل و پاسخ به نیاز‌های مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا قزوین، یک دستگاه تخت جراحی پیشرفته به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال خریداری و تحویل آن مرکز آموزشی شد.
 
به گفته این مسوول، اقدام یاد شده در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی و افزایش کارایی اتاق عمل مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا صورت گرفته است.
 
وی به دیگر اقدامات این معاونت پرداخت و افزود: یک دستگاه الکترومایوگرافی (EMG) به ارزش تقریبی سه میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال با توجه به نیاز بیمارستان شفا تاکستان نیز خریداری و به مرکز مذکور تحویل داده شد.
 
کشاورز ادامه داد: این دستگاه با قابلیت‌های پیشرفته خود، امکانات جدیدی را برای تشخیص و درمان بیماری‌های عصبی و عضلانی فراهم می‌کند که امیدواریم با بهره‌گیری از آن، سطح خدمات درمانی به بیماران در این شهرستان بهبود بیابد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تجهیزات پزشکی شامل هرگونه دستگاه یا وسیله که برای تشخیص، درمان یا پیگیری وضعیت بیماران استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: این تجهیزات ممکن است شامل انواع ابزارها، دستگاه ها، وسایل پزشکی، مواد شیمیایی و سایر موارد باشد که به کارشناسان پزشکی کمک می‌کند تا به بیماران خدمات بهتری ارایه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار