تسهیلات بانکی برای عشایر قزوین ۵۰ درصد افزایش یافت

رییس اداره امور عشایر قزوین از افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات بانکی جامعه عشایری استان در قانون بودجه نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷ 14 July 2024

به گزارش «تابناک قزوین»، سعید ابیت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته از محل تسهیلات جز سه بند ب تبصره ۲ قانون بودجه جهت حمایت و توسعه تولیدات جامعه عشایری مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال به عشایر استان اختصاص پیدا کرد که بیش از ۹۰ درصد این اعتبارات جذب شد.

وی با بیان اینکه امور عشایر استان قزوین از دستگاه‌های برتر در جذب تسهیلات شناخته شده است، ادامه داد: با افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۳ و تخصیص رقم ۵۱۶ میلیارد ریال، به طور قطع شاهد تاثیرگذاری موثر عشایر در تولید گوشت قرمز خواهیم بود.

ابیت با اشاره به این نکته که استان قزوین از استان‌های دارای جمعیت عشایری است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم برخورداری از امکانات، خشکسالی های متمادی در استان قزوین و فقر مراتع، شاهد کاهش دام عشایری و تغییر حرفه از سوی عشایر هستیم.

این مسوول یادآور شد: انتظار می‌رود با حمایت های صورت گرفته در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی و پرداخت تسهیلات شاهد رونق بیش از پیش سبک زندگی عشایری و تولیدات در جامعه‌ عشایری استان باشیم.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار