هرمزگان سه نیروگاه اتمی، خورشیدی و دیزلی در حال ساخت دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: عملیات اجرایی سه نیروگاه اتمی، خورشیدی و دیزلی به منظور تامین برق مورد نیاز استان و به تبع آن کشور، در هرمزگان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹ 30 July 2024

به گزارش«تابناک جزیره» به نقل از ایرنا؛ عادل شهرزاد افزود: عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک به ظرفیت پنج هزار مگاوات در بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به دو نیروگاه ۱۰ مگاواتی دیزلی و ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی، گفت: پروژه‌های نیروگاه ۱۰ مگاواتی دیزلی با اعتبار چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال در هرمزگان درحال اجرا است.

شهرزاد اضافه کرد: همچنین ساخت ۸۷۰ مگاوات نیروگاه جدید و تکمیل ۲ واحد نیروگاهی با ظرفیت ۳۴۹ مگاوات تا پایان سال و ساخت و راه اندازی نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های پیشران استان در حوزه انرژی بوده است.

وی افزایش ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع برق استان را از طرح‌های پیشران در حوزه انرژی دانست و عنوان کرد: افزایش ظرفیت پیست‌های انتقال و فوق توزیع ۲ هزار و ۲۹۳ مگاولت آمپر با اعتبار ۶۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و همچنین سه هزار و ۵۵ مگاولت آمپر پست‌های انتقال و فوق توزیع با اعتبار ۷۹ هزار میلیارد ریال از دیگر طرح‌های پیشران در حوزه انرژی است که در حال احداث است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت خطوط انتقال و فوق توزیع برق استان هرمزگان، گفت: طرفیت خطوط انتقال و فوق توزیع ۲۱۴ کیلومتر با اعتبار ۷۹ هزار میلیارد ریال افزوده شده و ۶۲۷ کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع با اعتبار ۳۰ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های پیشران حوزه انرژی هستند که در حال احداث است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار