اعزام اولین کاروان دانش‌آموزی از قزوین به راهیان غرب

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: از استان قزوین در سال جاری ۲۰ هزار نفر به مناطق راهیان نور اعزام خواهند شد و روز گذشته نیز اولین کاروان دانش‌آموزی از قزوین به راهیان غرب اعزام شدند.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ 30 July 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایسنا؛ سرهنگ سیدمهدی حسینی در نشست خبری که امروز ۹ مرداد با اصحاب رسانه و با محوریت «راهیان نور» در سالن شهید پرویز سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: راهیان نور با هدف تبیین دستاوردهای دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود و هم اکنون این اردو در چهار عرصه اجرایی می‌شود، اولین عرصه راهیان جنوب و یادمان‌هایی است که نشان از ایستادگی جوانان ما در مقابل امپریالیسم دارد که در ۶ ماهه دوم سال برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: عرصه دوم راهیان‌نور غرب و شمال غرب است، این منطقه یکی از مناطق مظلوم در دفاع مقدس است چراکه بسیاری از آثار سال دفاع مقدس در این منطقه از بین رفته و ما به کمک متولیان در حال احیای این منطقه هستیم.

این مسئول گفت: عرصه سوم راهیان مکتب «شهید سلیمانی» است که همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد، عرصه چهارم نیز عرصه «راهیان پیشرفت» جهت آشنایی جوانان با مظاهر انقلاب اسلامی است تا جوانان با دستاوردهای تولید و صنایع پیشرفته کشور در عرصه‌های مهم آشنا شوند.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان غرب سه روزه است، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم راهیان نور غرب را با کیفیت خوب برگزار کنیم جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم و طبق ابلاغیه، از استان قزوین در سال جاری ۲۰ هزار نفر به مناطق راهیان نور اعزام خواهند شد و هم اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در حال اعزام به مناطق غرب هستند و تا پایان تابستان ادامه دارد.

حسینی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده در ۱۵ مرحله اعزام به راهیان غرب انجام شده، همچنین در نظر گرفته شده در این مسیر از ابنیه تاریخی، باغ موزه همدان و دیگر مناطق تاریخی و گردشگری بازدید شود. عمده توجه ما اعزام قشر دانش‌آموزان است که در سه مرحله دانش‌آموزان اعزام می‌شوند و در مراحل بعدی نیز فرهنگیان، کارمندان،کارگران، مهندسان، اساتید، جامعه‌پزشکی، حقوق‌دانان، هنرمندان و اصحاب رسانه اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هر نفر ۳۵۰ هزار تومان برای اعزام پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: روز گذشته هشتم مرداد ماه اولین کاروان که شامل ۳۶۰ نفر از دانش‌آموزان دختر بودند اعزام شدند، در سال گذشته ۱۳ هزار نفر از استان قزوین اعزام شدند و با اعزام ۲۰ هزار نفری امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: امنیت در این اردو یکی از موضوعاتی است که مورد توجه ویژه ما قرار دارد و ما با تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم اصل تقدم ایمنی بر اصل اردو را سر لوحه قرار داده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار