تراب محمدی:‌ جوانی جمعیت نشانه بالندگی جامعه است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: جوانی جمعیت از شاخص های مهم توسعه و نشان دهنده پویایی و بالندگی جامعه و عامل مهمی در تقویت استقلال، امنیت و افزایش اقتدار کشور است بر این اساس دولت چهاردهم نگاه ویژه ای به آن داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹ 24 July 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، تراب محمدی روز چهارشنبه در اختتامیه دومین رویداد استانی جوانی جمعیت با اشاره به سیاست تک فرزندی که سال‌های گذشته در کشور اجرا می‌شد، اظهار کرد: آن دوران یک وقفه‌ای در روند رشد جمعیتی کشور پدید آمد که پس از توصیه‌ها و هشدارهای رهبر معظم انقلاب، قانون جوانی جمعیت در مجلس به تصویب رسید و تا حدودی جلوی این موضوع گرفته شد.

وی افزود: اکنون در بسیاری از استان‌ها با اجرای قانون جوانی جمعیت، ازدواج، طلاق و فرزندآوری تثبیت شده است.

محمدی با بیان این‌که پیری جمعیت و کاهش نسل جوان مولد، تهدید راهبردی بالفعل برای تمدن ایران زمین و از موانع اصلی توسعه کشور است، ادامه داد: خانواده ایرانی از دیرباز به دلیل سنت‌های ملی و تعالیم والای اسلامی فرزنددوست بوده است و تک فرزندی و دوفرزندی الگوی ایده ال خانواده‌های ایرانی نیست اما به دلیل تغییرات فرهنگی و تاثیر شرایط اقتصادی به گفتمان قالب مردم تبدیل شده است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای سلامت و جوانی جمعیت از اولویت‌های حیاتی و اساسی کشور در دهه‌های آتی است که باید نگاه راهبردی به آن داشت.

وی با بیا اینکه جوانی جمعیت یکی از ابزارهای قوی شدن ایران است، گفت: نجات کشور از آینده هولناک پیری جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از سیاست‌های حیاتی برای آینده کشور است.

تراب محمدی ادامه داد: آذربایجان شرقی به عنوان‌ قطب صنعتی و اقتصادی کشور محسوب می شود و کاهش نرخ نیروی جوان مخاطره جدی برای آینده توسعه استان است.

او به کرامت مقام مادری و ارزشمندی فرزندآوری در باور و نگاه مردم اشاره کرد و افزود: در بعد اقتصادی نیز حمایت دولت با اعطای تسهیلات بانکی و زمین برای خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر به صورت جدی توسط بانک و ادارات پیگیری می شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی در حوزه جوانی جمعیت از جمله پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌ای درمان ناباروری، تجهیز مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان انجام داده و همگام با سطح کشور، خدمات پزشکی برای کودکان تا هفت سالگی و طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان زیر پنج سال در استان اجرایی شده است.

وی، تشریفات و تحمیل مسائل مالی و اقتصادی را از جمله موانع ازدواج و فرزندآوری عنوان کرد و افزود: دولت آتی و دکتر پزشکیان به طور قطع بحث جوانی جمعیت و خانواده را پیگیری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار