امام جمعه تبریز: همزیستی میان پیروان ادیان الهی در ایران برادرانه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی فضای همزیستی میان پیروان ادیان مختلف و اقوام را بر پایه صلح و دوستی قرار داده طوری که تبلور آن در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متجلی شده و اکنون ارتباط برادرانه و صمیمانه ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱ 24 July 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل روز چهارشنبه در دیدار اسقف اعظم ارامنه آذربایجان با وی اظهار کرد: با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، اقلیت های دینی در کنار مسلمانان با پیروی از فرامین الهی در مسیر تعالی این خاک پاک گام برمی‌دارند.

وی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی فضای همزیستی میان ادیان و اقوام را بر پایه صلح و دوستی قرار داده و تبلور آن در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی متجلی شده است.

مطهری ادامه داد: پیروان همه ادیان الهی پیرو دین حضرت ابراهیم هستند و بر این اساس در کشور عزیزمان با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری مسلمانان و دیگر اقلیت های دینی با پیروی از فرامین الهی در مسیر تعالی این خاک پاک گام برمی‌دارند.

وی اضافه کرد: اسقف اعظم ارامنه آذربایجان جناب آقای گریگورچیفتچیان عامل وحدت، وفاق و آرامش بین اهالی این منطقه با مردم همسایه شمالی ایران، کشور ارمنستان است.

احترام به ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان الگو شده است

اسقف اعظم ارامنه آذربایجان نیز در این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، و آرزوی موفقیت، اظهار کرد: یاد و خاطره حضرت آیت الله آل هاشم شهید راه خدمت را گرامی داشته و برای ایشان علو درجات را خواستاریم.
گریگورچیفتچیان گفت: خطه آذربایجان همواره شخصیت های برجسته به میهن معرفی کرده و در انتخابات اخیر نیز یکی از فرزندان برومند این خطه به ریاست جمهوری انتخاب شد که موجب بسی مباهات است.
وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران احترام به ادیان و مذاهب نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان الگو بوده و این موضوع سبب مستحکم شدن پیوند برادری و اخوت میان مسیحیان و مسلمانان شده است.

وی ادامه داد: این پیوند نتیجه الگو پذیری از منش امام راحل و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری نشأت گرفته که در دیدار چند ماه پیش با مقام معظم رهبری این موضوع کاملا توسط اینجانب درک و هرچه بیشتر به نگرش عمیق ایشان آگاه شدم.
وی با آرزوی موفقیت مجدد برای نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: از مسئولان محترم استان که بستر همزیستی مسالمت آمیز ارامنه و مسلمان در این خطه را فراهم و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، کمال تشکر را دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار