کمربند سبز شهر قم برای مقابله با ریزگردها توسعه یابد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به گسترش پدیده گردوغبار و ضرورت توسعه کمربند سبز شهر قم گفت: برای زیست با کیفیت در شهر قم نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مسئول هستیم.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ 22 July 2024

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان در گفت‌وگویی با اشاره به قانون هوای پاک که برای هر دستگاه وظایفی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر قم بیش از 20 مترمربع است و شهرداری قم در این زمینه به وظایف خود عمل کرده است.

وی افزود: طبق ضوابط و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت درباره استفاده از بودجه‌های دولتی در بحث جداسازی آب شرب از آب خام، دولت در قبال توسعه فضای سبز یکسری وظایفی همچون تأمین نهال، واگذاری پساب و تخصیص بودجه دولتی دارد که در دولت‌های مختلف عملیاتی نشده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به گسترش پدیده گردوغبار و ضرورت توسعه کمربند سبز شهر قم خاطرنشان کرد: برای زیست با کیفیت در شهر قم نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مسئول هستیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: طرح جامع کمربند سبز حفاظتی شهر قم پس از تصویب وارد شورای برنامه‌ریزی استان می‌شود و بخش زیادی از استان می‌تواند در کمربند سبز قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع آب فضای سبز شهری با رویکرد جداسازی آب شرب از آب فضای سبز تکمیل‌شده و سال جاری مورد بازنگری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای این اقدام 400 میلیارد تومان نیاز است که 60 درصد آن انجام‌گرفته و طبق مصوبه هیئت‌وزیران یک‌سوم آن را باید دولت پرداخت کند.

 جوادیان اضافه کرد: طرح جامع استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری شهر قم کامل انجام‌گرفته که در حال حاضر پساب پس از طی پنج کیلومتر وارد شهر قم شده و امیدواریم بخش مهمی از شهر قم که جنگلی و غیرمثمر است را با پساب آبیاری کنیم.

جوادیان گفت: در سال جاری با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم از وزارت کشور اعتبار مناسبی را از محل بودجه‌های دولتی در بحث جداسازی آب شرب از آب خام دریافت کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار