پیشرفت ۳۵ درصدی مسیر تقاطع آیت‌الله حکیم قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از پیشرفت میانگین ۳۵ درصدی در دو مسیر دسترسی تقاطع غیرهمسطح آیت الله حکیم که بلوار پیامبر اعظم و محور فردوسی را به هم مرتبط می‌کند، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ 22 July 2024

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی زاده در گفت و گویی از پیشرفت ۳۵ درصدی رمپ‌های B وD محور فردوسی و پیامبر اعظم(ص) خبر داد و اظهار کرد: رمپ B از حرم مطهر(س) به سمت میدان نماز و رمپD از میدان نماز به سمت مسجد مقدس جمکران امتداد دارد.

 وی افزود: این قرارداد با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان بین شهرداری قم و سازمان توسعه و عمران با مدت پیمان اولیه ۱۲ ماه، منعقد شده است.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: در تلاش هستیم تا براساس اولویت در ابتدا رمپ B از حرم مطهر به سمت میدان نماز و سپس رمپ D از میدان نماز به سمت مسجد مقدس جمکران تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

 حلوایی‌زاده با اشاره به عمده فعالیت‌های صورت گرفته، خاطرنشان کرد: رمپ B در حال حاضر ۴۲ درصد پیشرفت دارد و در دو هفته آینده عملیات بتن‌ریزی عرشه را در این مسیر دسترسی خواهیم داشت.

 وی اضافه کرد: عملیات خاکبرداری و اجرای دیواره‌های فیسینگ در رمپ B در دستور کار قرار گرفته است و در مراحل بعد اجرایی می‌شود.  

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه در رمپ D در مرحله احداث شمع‌ها هستیم، گفت: بلافاصله پس از احداث شمع‌ها، عملیات اجرایی ابنیه و عرشه سازی در رمپ D آغاز می‌شود.

 حلوایی‌زاده مجموع شمع‌های استفاده شده در این پروژه را ۲۵۲ حلقه دانست و گفت: تاکنون ۷۰ درصد از اجرای شمع‌ها انجام شده است و در این پروژه ۴۴ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، ۱۲۰۰ تن آرماتوربندی و بیش از ۱۰ هزار مترمکعب عملیات بتن‌ریزی پیش بینی شده که در حال حاضر ۳ هزار مترمکعب از این محدوده بتن‌ریزی شده است.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به فعالیت دو کارگاه به طور همزمان، عنوان کرد: دو اکیپ مجزا با کمترین اختلاف زمانی در حال فعالیت هستند تا با تکمیل این رینگ‌ها، چهار رمپ غیرهمسطح تکمیل شده است و دسترسی مردم آسان‌تر و در زمان کوتاه‌تر اتفاق می‌افتد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار