مصرف ۶۷۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از مصرف ۶۷۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این استان طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ 20 July 2024

مصرف ۶۷۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در قم

به گزارش تابناک قم، مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگویی با اشاره به مصرف ۶۷۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سه ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۶۱۷ میلیون مترمکعب بوده است که این عدد، افزایش ۹ درصدی مصرف گاز استان طی سه ماهه نخست سال جاری را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در تشریح چرایی این افزایش مصرف، تصریح کرد: افزایش ۹.۵ درصدی گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی استان در کنار جذب بیش از ۱۱ هزار مشترک در بخش‌های مختلف از جمله دلایل افزایش مصرف گاز طبیعی طی سه ماهه نخست سال جاری است.

خوش‌لهجه اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا در استان قم، نزدیک به نیمی از گاز مصرفی برای تولید برق استفاده می‌شود؛ به همین خاطر هر مقدار در مصرف برق صرفه‌جویی شود، به تبع آن در مصرف گاز طبیعی نیز صرفه‌جویی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۷ درصد گاز مصرفی استان طی بازه زمانی مورد اشاره به صنایع اختصاص یافته است، عنوان کرد: این مقدار حدود ۱۸۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی را شامل می‌شود.

خوش‌لهجه با بیان اینکه گاز طبیعی در زمره سوخت‌های تجدیدناپذیر به شمار می‌رود، تاکید کرد: همه ما باید توجه داشته باشیم که منابع گازی در دنیا محدود است و این سوخت روزی به پایان می‌رسد؛ لذا حفظ این میراث طبیعی برای آیندگان وظیفه همگانی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در پایان اضافه کرد: صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی کاهش تولید کربن را به همراه دارد و در جلوگیری از گرمایش زمین و حفاظت از محیط زیست نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار