تعدادی صورت‌حساب برق قم مشمول تعرفه رایگان شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: از ابتدای خرداد تا پایان تیرماه ۵۹ هزار صورت‌حساب مشترکان برق این استان به‌خاطر مصرف بهینه، مشمول تعرفه رایگان شده‌است.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹ 22 July 2024

به گزارش تابناک قم، یوسف صادقی روز دوشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به برخی از اقدام‌های صورت‌گرفته شده برای مدیریت مصرف برق، خاطرنشان کرد: در بخش تجاری با همراهی هیات امنای مجتمع‌های تجاری، استفاده از مولدها برای تامین برق موردنیاز این واحدها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در بخش خانگی نیز با راه‌اندازی پویش «باانرژی» مشترکان خوش مصرف استان قم به‌قیدقرعه از جوایز نفیسی بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: مشترکان با حداقل ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق و استمرار آن در طول تابستان، در قرعه‌کشی جوایز پویش باانرژی مشارکت داده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به تغییر ساعات کاری ادارات جهت مدیریت مصرف برق از ساعت ۶ تا ۱۳، ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز مدیریت برق چاه‌های کشاورزی به مدت پنج ساعت در روز در حال اجراست.

وی با اشاره به افزایش سه‌درصدی مصرف برق قم در تابستان امسال در مقایسه با سال گذشته، گفت: در برخی روزهای تابستان امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش مصرف برق تا ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی گفت: باتوجه‌به افزایش نسبی دمای قم در سال جاری نیازمند مصرف بهینه و مدیریت بیشتر در این بخش هستیم.

در سطح استان قم ۶۳۲ هزار مشترک برق وجود دارد که ازاین‌بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

در قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار