نصب سامانه روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال طرح نصب سامانه روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن، در۱۵ نقطه از راه‌های استان قم عملیاتی شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱ 20 July 2024
به گزارش تابناک قم، علی احمدی جبلی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اجرایی‌شدن طرح نصب سامانه روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن در طول راه‌های استان قم خبر داد.
 
وی اظهار کرد: باتوجه‌به بازدیدهای مکرر میدانی و مطالعات صورت‌گرفته 15 نقطه مستعد حادثه در طول راه‌های استان احصا و مقرر گردید با اجرای سامانه روشنایی و نصب چراغ‌های چشمک‌زن، نسبت به رفع این نقاط اقدام گردد.
 
وی با توضیح این مطلب که سامانه‌های روشنایی در این طرح به‌صورت نقطه‌ای اجرا می‌شوند، گفت: درمجموع 15 نقطه به طول 6 کیلومتر در سطح راه‌های استان با اجرای این طرح دارای سامانه روشنایی می‌شوند.
 
احمدی جبلی در ادامه به تعدادی از این نقاط اشاره و عنوان کرد: بزرگراه سلفچگان - دلیجان (مقطع رمپ‌های ورودی آزادراه سلفچگان - ساوه)، محور قدیم سلفچگان - ساوه (تقاطع محور نورآباد)، بزرگراه سلفچگان - دلیجان(تقاطع نیزار)، جاده قدیم قم - تهران(تقاطع محور روستایی حاج خلیل)، محور قم - جعفرآباد(مقاطع دام شهر و پل آزادراه سلفچگان - ساوه و... در زمره این نقاط هستند.
 
رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص دیگر نقاط اجرایی در این طرح گفت: جاده قدیم قم - تهران(مقطع اتصال دوخطه به چهارخطه)، محور لنگرود - کهک (پل روستای خورآباد)، محور قم - قنوات ( مقاطع روستای سراجه، روستای نواران و قبل از پل آزادراه قم - کاشان)، بزرگراه دلیجان - سلفچگان (تقاطع روستای خرم‌آباد) و مقاطعی از محور قم - نیزار، تعدادی دیگر از نقاط جاده‌ای استان هستند که در این طرح دارای سامانه روشنایی می‌شوند.
 
علی احمدی جبلی در بخش دیگری از این خبر به اجرای طرح نصب چراغ‌های چشمک‌زن در طول راه‌های استان پرداخت و تصریح کرد: 60 دستگاه چراغ چشمک‌زن با منبع تغذیه برق و سلول‌های خورشیدی در مقاطعی از راه‌های استان که در طرح لحاظ شده، نصب می‌شوند.
 
وی میزان اعتبار اجرایی پروژه نصب سامانه‌های روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن را افزون بر 160 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: تمامی اعتبار تخصیصی این طرح از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده است.
 
احمدی جبلی بازه زمانی تکمیل طرح را یک‌ساله اعلام و ابراز امیدواری کرد:با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، ان‌شالله تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 1404 شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.
 
وی در پایان تأکید کرد: باتوجه‌به پراکندگی مقاطع اجرایی در این طرح، از رانندگان گرامی که از محل‌های اجرایی این طرح تردد می‌کنند درخواست می‌گردد ضمن رعایت جامع مقررات، تعامل بایسته را با مجریان طرح داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار