چهارمحال و بختیاری ۵۳۰ آزاده دوران دفاع مقدس دارد

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۵۳۰ اسیر و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۵۰۸ آزاده در قید حیات هستند.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱ 17 July 2024

به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از ایرنا؛ صابر خسروی روز چهارشنبه با اشاره به خدماتی که به آزادگان این استان ارائه می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قوانین که در حوزه ایثارگران به تصویب رسیده شامل حال آزادگان نیز می‌شود و خدماتی نظیر استخدام، تامین مسکن و اشتغال آزادگان و فرزندان آنها در این قانون دیده شده است.

افزود: طبق قانون برای آن دسته از آزادگانی که در اسارت بودند اما آسیب جنگی متوجه آنها نشده است نیز ۲۵ درصد جانبازی لحاظ شده است.

وی تعداد آزادگان این استان را ۵۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد با خانواده‌های خود بیش از ۲ هزار نفر می‌شوند که هر ساله برای تجلیل و تقدیر از این آزادگان و خانواده‌های آنها برنامه‌هایی اجرا می‌شود که مهمترین آن ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری مهمترین مطالبه خانواده آزادگان و به طور کلی جامعه ایثارگری استان را اشتغال فرزندان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار فرزند خانواده ایثارگران در استان بیکار و جویای کار هستند که با توجه به تعداد محدود آزمون‌های استخدامی که در طول سال برگزار می‌شود نمی‌توان برای همه این افراد شغل ایجاد کرد و مهمترین برنامه‌ای که برای جبران این کاستی در دستور کار داریم خوداشتغالی با پرداخت وام‌های کم‌بهره و حمایت از طرح‌های تولیدی این افراد است.

خسروی با اشاره به اهمیت مقوله درمان و خدمات پزشکی برای آزادگان استان تصریح کرد: آزادگان با توجه به فشارهای روحی زیادی که در دوران اسارت متحمل شده‌اند بی‌شک به مراقبت‌های درمانی و پزشکی نیاز دارند که در همین خصوص این افراد بیمه تکمیلی بنیاد شهید هستند و می‌توانند از خدمات تمام موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد بنیاد شهید استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، مردم چهارمحال و بختیاری در هشت سال مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن را تقدیم نظام اسلامی کردند و حدود ۴۰ هزار رزمنده از این استان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار