چهار وقف جدید برای کمک به زوج‌های جوان چهارمحال و بختیاری ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: به تازگی چهار وقف جدید در استان برای سکونت و تامین جهیزیه زوج‌های جوان استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵ 10 July 2024

به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری»، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری در این رابطه افزود: در همین راستا یک باب خانه مسکونی در روستای شوراب صغیر شهرستان سامان به مساحت ۳۰۰ متر برای سکونت زوج‌های جوان وقف شد.

وی ادامه داد: همچنین یک قطعه باغ گردو به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع در شوراب صغیر برای تهیه جهیزیه زوج‌های جوان کم‌بضاعت به تازگی وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از دیگر وقف‌های جدید به ثبت رسیده برای کمک به زوج‌های کم‌بضاعت، وقف یک قطعه زمین باغ گردو به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در شوراب صغیر است.

امیری اظهار داشت: اهالی روستای شورای صغیر همچنین یک قطعه باغ گردو به مساحت سه هزار مترمربع را برای تهیه جهیزیه زوج‌های جوان به تازگی وقف کردند.

وی افزود: در سالجاری سه وقف دیگر با نیات متفاوت نیز در استان به ثبت رسیده که شامل وقف ۲۵۰ مترمربع زمین زراعی برای توسعه امامزاده شیرمرد مورچگان، یک قطعه زمین به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع واگذاری از اداره‌کل مسکن و شهرسازی برای توسعه مسجد و ساخت بازارچه مسجد سلمان فارسی منظریه شهرکرد و یک قطعه زمین برای ساخت مسجد ابوالفضل(ع) روستای آبشاران علیا اردل است.

 تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ مورد وقف در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۰۰ موقوفه منفعتی و یک هزار و ۵۰۰ موقوفه انتفاعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار