برنامه‌ چهارمحال و بختیاری برای جذب بازرگانان خارجی پیگیری شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از چند سال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای ورود تولیدکنندگان و بازرگانان این استان، اکنون با حضور سفیران کشورهای مختلف به نتیجه رسیده است و این روند به صورت مستمر پیگیری شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳ 09 July 2024

به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری»،  محمد کاظم منزوی روز سه‌شنبه در نشست تخصصی بررسی فرصت‌های تجاری کشور نیکاراگوئه با چهارمحال و بختیاری با حضور سفیر نیکاراگوئه افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به زودی این استان میزبان سفیران کشورهای فیلیپین، هند و کره جنوبی نیز خواهد بود.

وی اظهار داشت: حضور سفیران که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های B۲B با بازرگانان می‌شود به غیر از افزایش اعتماد به نفس و عزت نفسی که برای بازرگانان و تولیدکنندگان استان ایجاد می‌کند راه‌های جدیدی برای حضور قدرت‌مندانه صنایع در آن کشورها باز می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین حضور سفیران کشورها درقالب‌های مختلف به خصوص گردشگری می‌تواند دریچه‌های امیدوارکننده‌ای برای توسعه استان باز کند.

منزوی ادامه داد: حضور سفیران کشورهای مختلف در استان افزون بر برقراری چارچوب مبادلات دو طرفه،‌ موجب ارائه فنون مذاکره و ارتقای فرهنگ تجارت دراستان می‌شود.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد حضور بازرگانان استان در سفارت کشورهای دوست و همسایه باشیم و با همراهی اتاق‌های مشترک بازرگانی بتوانیم فارغ از سیاست‌های خاصی که به عنوان پروتکل مطرح می‌شود، بازرگانان به راحتی بتوانند در کشورهای هدف حضور پیدا کنند و محصولات خود را بفروشند و در مقابل بتوانند نسبت به واردات محصولات مورد نیاز کشور در بخش مواد اولیه برای تولید محصولات اقدام کنند.

منزوی گفت: در زمان حاضر این تبادلات در چهارمحال و بختیاری شکل گرفته و به زودی این استان به عنوان استان برتر و معین برای تولیدات، صادرات و واردات از این کشورها معرفی می‌شود.

 رامون البرتو مونکادا کولیندرس سفیر نیکاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران در سفر ۲ روزه خود به چهارمحال و بختیاری از ۲ شرکت صنعتی از جمله تولیدکننده لامپ LED و مصنوعات چوبی استان بازدید کرد و امروز نیز در نشست با فعالان اقتصادی استان با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری آشنا شد.

خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم( پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرزهای کشور و بالابودن هزینه حمل و نقل، امید می‌رود با همت مسوولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار