محصولات چهارمحال و بختیاری قابلیت صادرات را به نیکاراگوئه دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهار محال و بختیاری گفت: سیمان یکی از محصولات مهم این استان است که همراه برخی از محصولات دیگر امکان صادرات این محصول به کشور نیکاراگوئه را دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ 09 July 2024

به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری»، شهرام زارع فارسانی روز سه شنبه در نشست فعالان اقتصادی و بازرگانی استان با سفیر نیکاراگوئه در ایران افزود: سیمان شهرکرد یکی از بهترین ویژند(برند)های کشور است که یکی از بهترین آنالیزهای شیمیایی سیمان را دارد.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوره کشور است و توان و آمادگی صادرات اوره به این کشور را داریم.

محصولات چهارمحال و بختیاری قابلیت صادرات را به نیکاراگوئه دارد

زارع با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از بزرگترین تولیدکنندگان بادام کشور به شمار می‌رود، گفت: بیشترین صادرات بادام این استان به هندوستان و آمریکا است.

وی در خصوص واردات گوشت نیز گفت: چهارمحال و بختیاری یک فصل از سال همیشه با کمبود گوشت روبرو است که تلاش می‌شود با رایزنی‌های لازم شرایط واردات گوشت از کشور نیکاراگوئه به استان انجام شود.

رامون البرتو مونکادا کولیندرس سفیر نیکاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران در سفر ۲ روزه خود به چهارمحال و بختیاری از ۲ شرکت صنعتی از جمله تولیدکننده لامپ LED و مصنوعات چوبی استان بازدید کرد و امروز نیز در نشست با فعالان اقتصادی استان با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری آشنا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار