افزایش ظرفیت و تقویت پایداری شبکه برق در پست ۲۳۰ کیلوولت پرنیان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: با تلاش و همت متخصصان این شرکت، پروژه تعویض ترانسفورماتور ۶۳/۲۳۰ کیلوولت پست انتقال پرنیان در ۱۷ روز به اتمام رسید که ثبت این حدنصاب تاریخی، نشان از توانمندی و اقتدار صنعت برق کشور در انجام پروژه‌های استراتژیک دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ 15 July 2024
به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایرنا؛ فرهاد شبیهی اظهار کرد: با همکاری شرکت‌های پیمانکار پروژه تعویض ۲ دستگاه ترانسفورماتور قدرت ۶۳/۲۳۰ کیلوولت در پست ۲۳۰ کیلوولت پرنیان به انجام شد.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران افزود: این اقدام باعث افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست از ۱۶۰ مگاولت‌آمپر به ۲۵۰ مگاولت‌آمپر و در نتیجه تقویت پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق ۶۳ کیلوولت منطقه شده است.
 
وی افزود: پروژه با ۹۷ درصد استفاده از تجهیزات ساخت داخل کشور و در کوتاه‌ترین زمان ممکن (ترانس اول در مدت ۲۰ روز و ترانس دوم در مدت ۱۷ روز) به اتمام رسیده است. این مقام مسئول افزود: این پروژه با هدف تأمین مطمئن و پایدار برق مشترکین صنعتی و خانگی در منطقه پرند انجام شده است.
 
شبیهی اضافه کرد: مجموع اعتبار اختصاص یافته به این طرح بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است و از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به استفاده از تجهیزات ساخت داخل و اجرای آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد.
 
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران تصریح کرد: این اقدام باعث افزایش قابلیت اطمینان شبکه ۶۳ کیلوولت و همچنین افزایش میزان بارگیری پست ۲۳۰ کیلوولت پرنیان شده است. برای اجرای این طرح، تأمین اعتبار و نقدینگی از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز بوده است. در مجموع، اجرای این پروژه می‌تواند تاثیر مثبتی بر بهبود پایداری و کیفیت تأمین برق مشترکین صنعتی و خانگی در منطقه پرند داشته باشد.
 
وی با اشاره به با انجام پروژه تعویض ترانسفورماتورهای ۶۳/۲۳۰ کیلوولت پست ۲۳۰ کیلوولت پرنیان که با هدف تأمین مطمئن و پایدار برق مشترکین صنعتی و خانگی انجام شد، تاکید کرد: از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به استفاده ۹۷ درصدی از تجهیزات ساخت داخل کشور اشاره کرد که در این پروژه، ترانسفورماتورهای قدرت ۶۳/۲۳۰ کیلوولت با ظرفیت ۱۶۰ مگاولت‌آمپر موجود در پست ۲۳۰ کیلوولت پرنیان، با ترانسفورماتورهای قدرت ۶۳/۲۳۰ کیلوولت با ظرفیت ۲۵۰ مگاولت‌آمپر تعویض شده و تجهیزات ۶۳ کیلوولت مربوط به فیدرهای خروجی آنها نیز تعویض گردیده است.
 
مدیرعامل برق منطقه‌ای گفت: "انجام این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با استفاده ۹۷ درصدی از تجهیزات ساخت داخل، یک رکورد به‌حساب می‌آید که نشان‌دهنده توانمندی و اقتدار صنعت برق کشور در اجرای پروژه‌های استراتژیک است.""با اجرای این پروژه، قابلیت اطمینان شبکه ۶۳ کیلوولت افزایش یافته و میزان بارگیری پست ۲۳۰ کیلوولت پرنیان نیز بهبود یافته است؛ این امر به طور مستقیم بر رفاه و آسایش مشترکین صنعتی و خانگی تأثیرگذار خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار