معاون استاندار : ۱۵۰ هزار تعهد اشتغال استان تهران در دولت سیزدهم محقق شد

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری گفت: در دولت سیزدهم ۱۵۰ هزار تعهد اشتغال در سطح استان تهران محقق شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹ 14 July 2024

به گزارش «تابناک تهران»، محمد علی مهری روز یکشنبه در حاشیه افتتاح و توسعه دو طرح صنعتی در فیروز کوه به خبرنگاران گفت:سال گذشته برای اولین بار توانستیم دراستان تهران تعهد اشتغالی که برای استان تهران در نظر گرفتیم را با ۱۰۸ درصد تعهد انجام بدهیم.

وی ادامه داد: در طی دو سال گذشته تعهد اشتغال ۷۵ هزار شغل بود که در طی این مدت تعهد اشتغال را در سطح استان تهران با همکاری همه فرمانداران و دستگاههای اجرایی با موفقیت انجام بدهیم.

معاون استاندار : ۱۵۰ هزار تعهد اشتغال استان تهران در دولت سیزدهم محقق شد

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار تهران خاطر نشان کرد: مشاغل در سامانه رصد ثبت و قابل بررسی و پی گیری هست تا اشتغال ها به صورت صوری نباشد ، مشاغل بعد از صحت سنجی در سامانه ثبت می شوند و نکته قابل توجه اینکه اجرای تعهد اشتغال به طور کامل در طی ۳۰ سال گذشته برای نخستین بار در سطح استان تهران اتفاق افتاده است.

مهری ادامه داد: امسال هم قول می دهیم تا آخر شهریور حتما تعهد ۵۰ درصد اشتغال و تا آخر سال تعهد را به طور کامل انجام بدهیم.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری گفت : در طی یکسال گذشته در دولت سیزدهم ۲۰۶ واحد تعطیل شده در سطح استان تهران احیا شده است و استان تهران رتبه نخست در کشور دارد.

مهری ادامه داد: به لحاظ رشد اقتصادی ،میانگن رشد اقتصادی این سه سال بیش از ۷ درصد بود که نشان دهنده رشد و توسعه خوب بعد از یک دهه رکود در کشور است.

معاون استاندار : ۱۵۰ هزار تعهد اشتغال استان تهران در دولت سیزدهم محقق شد

وی ادامه داد:واحدهای راکد تولیدی بسیاری که در استان تهران و کشور وجود داشت که در دولت سیزدهم ،برای احیای واحدهای تولیدی و پایین آوردن نرخ بیکاری اقدامات خوبی انجام شد.

فرماندار: ۱۷ واحد تولیدی در شهرستان فیروزکوه به چرخه تولید بازگشتند

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: با همراهی مسئولان ۱۷ واحد تولیدی در شهرستان از رکود خارج شدند.

محمد حیدری منش اظهار داشت: با همراهی مسئولان وزارت صمت و شهرستان ۱۷ واحد تولیدی در حوزه محصولات کشاورزی و صنایع وابسته که به دلایل مختلف راکد شده بودند به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به ظرفیت صنعتی شهرستان، توضیح داد: موضوع تامین انرژی برق و گاز وحمل و نقل برای سیمان دغدغه اصلی تولید کنندگان ما است و در شهرستان کارگروههای برای رسیدگی و رفع مشکلات و دغدغه های تولید کنندگام تشکیل شده است.

فرماندار شهرستان فیروز کوه با اشاره به راه اندازی بندرخشک، توضیح داد: راه اندازی بندر خشک و پیش بینی ظرفیت هایی برای مسائل گمرگی و موضوعات مرتبط به صادرات کالا به کشورهای همسایه جزو مسائلی هست که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

حیدری منش افزود: ظرفیت صادارت مواد معدنی و غذایی در سطح شهرستان قابل توجه است و رفع مشکلات حمل و نقل با توجه به قرار گیری فیروز کوه در مسیر راه آهن و کارخانجات و شهرکهای صنعتی باید مورد توجه ودر دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم دغدغه های تولید کنندگان را کاهش بدهیم.

وی افزود: تحقق بخشیدن به مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه جهش تولید با مشارکت مردم دغدغه مسئولان شهرستان است وبرنامه افتتاح و توسعه فعالیت صنعتی در راستای مشارکت دادن مردم در تجلی بخشیدن به شعارجهش تولید با مشارکت مردم محقق شده است تا بتوانیم گامهای بلندی را برای توسعه اقتصادی شهرستان فیروز کوه برداریم.

شهرستان فیروزکوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار